کد خبر: 1065404
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
امروز دشمنان ادعا می‌کنند دلسوز مردم ایران هستند، در حالی که آن‌ها دلسوز مردم خودشان هم نیستند بلکه تنها دلسوز کارتل‌های بزرگ نفتی، منافع سرمایه‌داران و صهیونیست‌ها هستند.

امروز دشمنان ادعا می‌کنند دلسوز مردم ایران هستند، در حالی که آن‌ها دلسوز مردم خودشان هم نیستند بلکه تنها دلسوز کارتل‌های بزرگ نفتی، منافع سرمایه‌داران و صهیونیست‌ها هستند.
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز پنج‌شنبه در یادواره شهید «الله‌کرم محمود‌صالحی»، شهید شاخص بسیج عشایری کشور در روستای اورگان شهرستان چادگان، با تأکید بر اینکه بیان شجاعت‌ها، دلاوری‌ها، حماسه‌آفرینی‌ها و ایثارگری‌های عشایر در زمان کوتاه میسر نیست، از نقش عشایر در حفظ امنیت کشور در ادوار مختلف تاریخ سخن به میان آورد.
وی گفت: تاریخ عشایر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شامل دو دوره متفاوت است که یک دوره بعد از استقرار رژیم منحوس پهلوی و یک دوره هم در زمان حکومت‌های پیش از سلطنت پهلوی است. تا قبل از حکومت پهلوی همیشه قوای مسلح کشور از عشایر شکل می‌گرفت و قوای مسلح ثابت کشور تنها حدود ۲ هزار نفر بودند که وظیفه حفاظت از ارگ سلطنتی را بر عهده داشتند و در این زمان این عشایر بودند که هنگام هجوم بیگانگان به کشور به میدان‌های نبرد می‌شتافتند. این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: حتی بعد از واقعه کربلا در خونخواهی از امام حسین (ع) عشایر قبل از قیام مختار ثقفی قیام و عزم حرکت کردند که در حادثه‌ای توسط مأموران محلی به شهادت رسیدند و این موضوع در تاریخ ثبت شده است.
سلیمانی ادامه داد: عشایر در ادوار مختلف نسبت به حفظ تمامیت ارضی کشور و بازپس گرفتن خاک کشور از بیگانگان در میدان نبرد حاضر بودند و جمعیت قابل توجه ساکن عشایر به ویژه عشایر بختیاری در کشور‌های همسایه هم اکنون به همین سبب است و از این موضوع نشئت گرفته است. وی اظهار کرد: دفاع مقدس تاریخی سراسر مشحون از فداکاری‌های عشایر سراسر کشور است، مانند بزرگانی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی که افتخار جهان اسلام است. ایشان از ایل محمد سلیمانی و بختیاری بوده که به فارس و از آنجا به کرمان مهاجرت کرده‌اند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: عشایر از ابتدای طلوع اسلام مذهب تشیع را اختیار کردند و همیشه گوش به فرمان مراجع و بزرگان دین بودند و بعد از انقلاب نیز نشان دادند گوش به فرمان امام و رهبری هستند و نظام امام و امت در بین عشایر جاری است. وی از حضور دلاورمردان عشایر در بین مدافعان حرم سخن به میان آورد و گفت: شمار شهدای جامعه عشایری و به خصوص عشایر بختیاری بسیار زیاد است و این فداکاری‌ها منبع افتخار برای کشور بوده و به همین سبب دشمن از این فداکاری‌ها ناراحت است و این سبک زندگی و گوش به فرمان امام مسلمین بودن را که راز موفقیت انقلاب اسلامی است، برنمی‌تابد چراکه هرگاه ایران ضعیف بوده توانسته‌اند به ما ظلم کنند. این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: امروز دشمن با استفاده از ماهواره و فضای مجازی قصد دارد تاریخ را تحریف و اذهان و اراده مردم ایران را متزلزل کند چراکه می‌داند این پایداری و امید به آینده مردم ایران است که سبب پیروزی ایشان در برابر این بار جهانی شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: دشمن می‌خواهد انقلاب اسلامی را متوقف کند تا جهان اسلام و کشور ما را بار دیگر زیر سیطره خود قرار دهد، اما مردم باید ببینند تاکنون امریکا و کشور‌های غربی در کشور‌هایی که پا گذاشتند آیا خدمتی کرده‌اند یا فقط چپاول، غارت، اشغال و کشتار را به همراه داشته‌اند.
سردار سلیمانی اظهار کرد: امروز دشمنان ادعا می‌کنند دلسوز مردم ایران هستند، در حالی که آن‌ها دلسوز مردم خودشان هم نیستند بلکه تنها دلسوز کارتل‌های بزرگ نفتی، منافع سرمایه‌داران و صهیونیست‌ها هستند. وی تصریح کرد: امروز کشور دچار مشکلاتی شده است، اما ایران اسلامی به برکت خون شهدا جزیره امن و باثبات جهان است، امنیت ما بر بستر خون مطهر شهدا و نه متکی بر امکانات مادی است و با این امنیت مردم‌پایه تلاش خواهد کرد و بر مشکلات فائق خواهد آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار