کد خبر: 1064752
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کرونا در حال فروکش کردن است و مردم کم‌کم به روز‌های آرام خود بازمی‌گردند. اما نباید فراموش کنیم روز‌های طغیان این ویروس ویرانگر را و مجاهدت‌های کادر درمان و نیرو‌های بسیج و سپاه و جهادگرانی که شبانه‌روز و در مراحل مختلف شیوع کرونا در میدان حاضر شده و در عرصه‌های مختلف به ارائه خدمت پرداختند.
سیداحمد هاشمی اشکا

سرویس ایران جوان آنلاین: کرونا در حال فروکش کردن است و مردم کم‌کم به روز‌های آرام خود بازمی‌گردند. اما نباید فراموش کنیم روز‌های طغیان این ویروس ویرانگر را و مجاهدت‌های کادر درمان و نیرو‌های بسیج و سپاه و جهادگرانی که شبانه‌روز و در مراحل مختلف شیوع کرونا در میدان حاضر شده و در عرصه‌های مختلف به ارائه خدمت پرداختند. مثل سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین که بعد از اجرای طرح شهید سلیمانی به همت کادر درمانش ۴۰ هزار نفر را غربالگری کرده و بیش از ۵۰ هزار نفر را واکسن زده است تا ریشه کرونا را در این استان بخشکاند.


همین چند ماه پیش با اوج‌گیری دوباره کرونا در استان‌های مختلف، طرح شهید قاسم سلیمانی به اجرا در آمد.
در استان قزوین هم مرکز غربالگری بیماران کرونا راه‌اندازی شد و درمانگاه پاکروان به این کار اختصاص یافت.
بر همین اساس تیم‌هایی به بیمارستان‌های مختلف اعزام شدند و برای انجام امور خدماتی و حتی تغسیل جان باختگان کرونا از ظرفیت بسیج و نیرو‌های مردمی استفاده شد.
حالا و در همین رابطه فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه تاکنون ۴۰ هزار نفر از هم استانی‌ها توسط کادر درمان سپاه غربالگری شده و بیش از ۵۰ هزار نفر واکسینه شدند، می‌گوید: «نیرو‌های بسیجی و جهادگران همیشه در صحنه نشان دادند در شرایط سخت در کنار هموطنان خود هستند و یاری‌رسان آنها.»
سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی به تهیه و توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در میان خانواده‌های نیازمند اشاره کرده و ادامه می‌دهد: «خیرین و مردم بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در رزمایش مؤمنانه کمک کردند و بخش اعظم تهیه بسته‌های معیشتی برعهده خیرین و مردم و توزیع آن‌ها به کمک جهادگران بسیجی بود.»
وی با بیان اینکه برخی معتقدند که جامعه امروز از آرمان‌های دینی جامعه فاصله گرفته، تأکید می‌کند: «رزمایش کمک مؤمنانه که فقط بخش کوچکی از نگاه دینی جامعه به مشکلات همنوعان می‌باشد، نشان از نادرستی این ادعا دارد.»
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، عنوان کرد: «از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان و در ایران، ما با کل دنیا مقایسه شدیم. اما در تخصصی‌ترین امور که جهان گمان می‌کرد ناتوان هستیم، ما روسفید بیرون آمدیم. باید دید چه چیزی موجب روسیاهی کشور‌هایی همچون امریکا، انگلیس شد که ادعای پیشرفت داشتند و به اذعان خودشان، برای تمام اقشار جامعه‌اشان پیش‌بینی پیشرفته‌ترین خدمات در بدترین شرایط را داشتند.»
وی افزود: «در اوج کرونا، کشور‌های به اصطلاح پیشرفته برای قشر سالمند خود تصمیم گرفتند که این قشر برای درمان نادیده گرفته شود و پشتیبانی نشوند و این عمل غیر انسانی در عصر حاضر از سوی مدعیان حقوق بشر اتفاق افتاد. اما ملت ایران در این ماجرا هم روسفید بیرون آمد و خدمات‌دهی درمان از سالمندان آغاز شد و ما با بهره‌مندی از مبانی دینی و با استفاده از ظرفیت هیئت‌ها، مساجد و مکتب اهل‌بیت (ع) کاری ماندگار را به عرصه رساندیم.»
مقام ارشد نظامی استان قزوین تصریح کرد: «عظمت این اقدامات جهادی در اوج بیماری کرونا، با توجه به منویات مقام معظم رهبری، حضور جهادگران در غسالخانه‌ها و تدفین جان باختگان کرونایی بود و این اقدامات، پای روضه‌های اهل بیت، از مبانی دینی و در مساجد شکل گرفته است.»
سردار آتانی با تأکید بر اینکه سپاه به نمایندگی از سوی خیرین، با تمام قوا وارد عرصه شد و در حوزه سلامت و درمان به کمک علوم پزشکی شتافت و هر کجا که کار بر زمین ماند، آن را به اتمام رساند، گفت: «غربالگری هزاران نفر از هموطنان توسط کادر درمان سپاه واکسینه شدن ۵۰ هزار نفر تاکنون به همت این نیرو‌ها برگ زرینی در کارنامه این نیروی مردمی است. سپاه اولین مرکز تجمیعی شبانه‌روزی واکسیناسیون استان را راه‌اندازی کرد و در این راستا بازنشستگان سپاه برای حضور در عرصه اعلام آمادگی کردند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار