کد خبر: 1063476
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌غربی اعلام کرد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود از باغات سیب کشور ۴.۴ میلیون تن و از باغات سیب درختی استان نیز یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن سیب برداشت شود.

هانیه زینالی: غلامرضا بابایی در گفت و گو با خبرنگار جوان آنلاين با بیان اینکه در کشور ۲۵۰ هزار هکتار باغ سیب وجود دارد، عنوان کرد: از این مقدار ۶۰ هزار و ۴۷۰ هکتار در آذربایجان‌غربی است که پیش‌بینی می‌شود از باغات سیب کشور ۴.۴ میلیون تن و از باغات سیب درختی استان نیز یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن سیب برداشت شود.

وی از صادرات ۶۵ هزار تن سیب درختی تولیدی امسال به خارج از کشور خبر داد و اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده در راستای تسهیل صادرات سیب درختی طی پنج ماه اول امسال ۲۳۵ هزار تن سیب درختی به ارزش ۷۲ میلیون دلار از گمرکات کشور صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان ‌غربی افزود: از این میزان ۶۵ هزار تن معادل ۲۸ درصد کل صادرات انجام شده مربوط به آذربایجان‌غربی بوده که ارزش آن به ۱۹ میلیون دلار می رسد.

بابایی اضافه کرد: امسال صادرات تولیدی سیب درختی به کشورهای عراق، افغانستان، فدراسیون روسیه، هندوستان و ترکمنستان صادر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر