کد خبر: 1063434
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: این فرهنگ خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شامگاه شنبه، در یادواره شهدای محلی کوی ارتش خرم آباد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه ای بزرگ برای ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره 6 هزار و300 شهید لرستانی عنوان کرد: نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: در آن روزها دشمنان وقتی نتوانستند سقوط رژیم شاهنشاهی را مانع شوند دنبال این بودن که جمهوری اسلامی را از بین ببرند و یا در اهدافی که دنبال می کند خللی ایجاد شود.

وی ادامه داد: دشمن با برنامه ریزی در هرسه حوزه کودتا، تجزیه و جنگ با برنامه ریزی اقدام کرد، اما در مقابل دشمنان امام راحل فردی عارف، نخبه، فرهیخته و فرزانه بود که خداوند او را  از امداد های الهی یاری می کرد و برنامه های آنان با یاری الهی، حفظ وحدت و سایه ولایت مداری مردم خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی جنگ تحمیلی جنگ دو تا کشور هم‌مرز نبود و دولت های شرق و غرب پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیارش قرار می‌دادند، عنوان داشت: حزب بعث با حمایت دولت های شرق و غرب در حالی که به سلاح های پیشرفته روز مجهز شد، به مرز های کشورمان حمله کرد.

وی بیان کرد: عراق، آمریکا، شوری، فرانسه و انگلیس و هم پیمانان این کشورها در برابر نظام اسلامی و ملت ایران قرار گرفتند و کشورهای غرب و شرق برای شکست نظام نوپای اسلامی دست به دست هم دادند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) جنگ تحمیلی را یک جنگ بین المللی نامید، گفت:  فرزندان این سرزمین با حماسه با فداکاری و ایثار با ایمان قوی در مقابل شرق و غرب ایستادند و با توکل به خداوند متعال، حفظ وحدت و ولایت پذیری پیروز میدان نابرابر جنگ هشت ساله شدند.

 حجت الاسلام شاهرخی افزود: فرزندان مردم لرستان در قالب تیپ 57، لشکر 84 و بسیج مردمی در دوران دفاع مقدی نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار