کد خبر: 1063214
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
دو دانش آموز دبیرستانی یک برنامه هوشمند برای کمک به بیماران آلزایمر طراحی کردند.

سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از ارم نیوز دو دانش آموز دبیرستانی یک برنامه هوشمند برای کمک به بیماران آلزایمری طراحی کردند. این دو دانش آموز دبیرستانی در شمال تگزاس، ایالات متحده برنامه‌ای هوشمند با نام (AlzBuddy) طراحی کردند که با تحریک حافظه آن‌ها می‌توانند با تصاویر، آهنگ‌ها و بازی‌ها ارتباط برقرار کنند.

این پروژه بخشی از تکالیف مدرسه نبوده و بلکه کار شخصی دو دوست بوده که می‌خواستند زندگی میلیون‌ها نفر از افراد مبتلا به این بیماری خطرناک را تغییر دهند. آلزایمر یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هایی است که افراد را در مراحل پیشرفته زندگی با مشکل رو به رو می‌کند. البته گاهی جوانان را با حافظه ضعیف و فراموشی هم مواجه خواهد کرد. ایده AlzBuddy پس از آن مطرح شد که طالبان متوجه شدند یک برنامه هوشمندی است که تقریباً برای همه چیز به کار گرفته می‌شود، اما هنوز هیچ برنامه اختصاصی برای کمک به افراد مبتلا به این بیماری وجود ندارد.

به همین دلیل است که دو دانش آموز، Vidant Tapiyavala از مدرسه ISD دالاس، برنامه AlzBuddy را طراحی کرده که برای کاربران iOS و Android در دسترس است. در یک مصاحبه تلویزیونی، گانش گفت که "تجربه داوطلبانه او در یک مرکز مراقبت از حافظه با استفاده از این برنامه الهام بخشیده شده است. "

AlzBuddy از تصاویر، آهنگ‌ها و بازی‌ها برای ایجاد خاطرات برای افراد مبتلا به زوال عقل و آلزایمر استفاده می‌کند. زوال عقل گروهی از بیماری‌ها است که باعث آتروفی در مغز می‌شود و بر ذهن تأثیر می‌گذارد، یکی از اشکالات اصلی آن آلزایمر است. این بیماری به تدریج با از دست دادن توانایی‌های خود در جهت انجام فعالیت‌های روزمره و برقراری ارتباط با محیط پیشرفت خواهد کرد و ممکن است وضعیت تا حدی ناگوار شود. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد رو به افزایش است.

تاپیاوالا می‌گوید: "افراد (مبتلا به آلزایمر) حتی ممکن است گاهی خانواده خود را نشناسند و این باعث می‌شود ارتباط عاطفی از آن‌ها سلب شود. " او افزود: "ما باید این ارتباط از دست رفته را نه تنها با خانواده‌های آن‌ها، بلکه برای کمک به افراد در زنده نگه داشتن خاطرات، از نو بسازیم. "

تاپیاوالا بیان کرد: او از دیدن افراد مبتلا به آلزایمر در یک خانه سالمندان در Corpus Christi همراه با این برنامه و همچنین تمایل به کمک به دیگران لذت می‌برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار