کد خبر: 1063135
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
گزارش «جوان» از گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فدراسیون تکواندو و ژیمناستیک
آغاز هفته دفاع مقدس برای ورزشی‌ها یادآور شهدایی است که در سال‌های دفاع مقدس به جای لباس ورزشی، لباس خاکی رزمندگی پوشیدند و راهی جبهه‌ها شدند، از چهره‌های معروفی مانند محمود رضایی‌مجد کاپیتان تیم ملی فوتبال جوانان گرفته تا قهرمانانی مانند ابراهیم هادی که کشتی‌گیر بود. این‌ها تنها دو نمونه از ۵ هزار شهید شناسایی شده جامعه ورزش در جریان جنگ تحمیلی است، شهدایی که مدال‌شان، پلاک‌شان شد.
سعید احمدیان

آغاز هفته دفاع مقدس برای ورزشی‌ها یادآور شهدایی است که در سال‌های دفاع مقدس به جای لباس ورزشی، لباس خاکی رزمندگی پوشیدند و راهی جبهه‌ها شدند، از چهره‌های معروفی مانند محمود رضایی‌مجد کاپیتان تیم ملی فوتبال جوانان گرفته تا قهرمانانی مانند ابراهیم هادی که کشتی‌گیر بود. این‌ها تنها دو نمونه از ۵ هزار شهید شناسایی شده جامعه ورزش در جریان جنگ تحمیلی است، شهدایی که مدال‌شان، پلاک‌شان شد.
آغاز هفته دفاع مقدس بهانه‌ای شد تا ورزشی‌ها بار دیگر دور هم جمع شوند و یاد شهدای ورزشکار را گرامی بدارند، از یادواره شهدای ورزشکار فدراسیون تکواندو به نام قهرمان ماندگار تا مراسمی که فدراسیون ژیمناستیک دیروز در سالن قاسم فارسی آکادمی ملی المپیک باشگاه انقلاب تهران برای تجلیل از خانواده شهدا برگزار کرد.
قهرمانانی که پهلوان هم بودند
سالن همایش‌های جنگروی شهر تهران سه‌شنبه شب میزبان یادواره شهدای تکواندو با نام قهرمان ماندگار بود. یادواره‌ای که اولین دوره آن مهرماه سال ۱۳۹۴ برگزار شد و امسال در آستانه هفته دفاع مقدس ششمین دوره آن برگزار و یاد شهدای این رشته رزمی گرامی داشته شد. محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در این مراسم، خانواده شهدا را گنجینه‌های صبر دانست: «بدون تردید مادران، پدران و خانواده‌های شهدا گوهران ارزشمند این مرز و بوم و گنجینه‌های صبر، مقاومت و پیام‌آوران شهدا هستند. حضرت زینب (س) بعد از شهادت سیدالشهدا و یاران وفادارش، اگر پیام‌آور عاشورا نبود، نهضت کربلا پس از این همه سال زنده نمی‌ماند و هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار نمی‌شد.  شما خانواده‌های گرانقدر شهدا نیز پیام‌آوران فرزندان دلیر این سرزمین هستید و حضورتان در این کره خاکی ارزشمند است.»
 سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) هم در این یادواره، شهدا را هم قهرمان و هم پهلوان نامید: «قهرمانی و پهلوانی دو واژه‌ای هستند که در جان و دل تمامی مردم ایران ریشه دارند، همانگونه که امروز بعد از سالیان سال از درگذشت تختی همه از او به عنوان جهان‌پهلوان یاد می‌کنند. به نظر من، همه شهدا، هم قهرمان و هم پهلوان هستند. شهیدانی که امروز از خانواده‌های آن‌ها تجلیل شد کسانی هستند که هم در رشته تکواندو افتخارآفرینی کرده‌اند و قهرمانی‌هایی را برای کشور عزیزمان به دست آورده‌اند و هم پهلوانانی هستند که با نفس خود مقابله و با خدای خود معامله کردند و به شهادت رسیدند.»
در این مراسم از خانواده معظم ۲۴ شهید تکواندوکار شاخص تهران؛ شهید وحید زمانی‌نیا همرزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ناصر امامی، سعید خواجه‌صالحانی و مصطفی چگینی شهدای مدافع حرم و همچنین حسن اسدی، احمد اشرف، محمود الیاسی، سعید باقی‌نژاد‌خاقازارنی، علی پاجانی، سعید حاجی‌عسگری، محمد حیدری، حسن زرشکی، امیر سبزعلی‌گل‌آشتیانی، رضا سخاوتی، محمدحسین سعیدی، محمد شوندی، قاسم طاهرنیا، چنگیز فیروز‌خانقاه، محمدرضا کریمایی، محمدحسین گیتی‌نما، صفا مظفری، سعید سیدعلیرضا میرسرابی، اسرافیل شیخی و غلامرضا نوراللهی شهدای دفاع مقدس با عنوان قهرمان ماندگار تجلیل به عمل آمد.
جبهه ورزش پیش‌رویمان است
دیروز هم فدراسیون ژیمناستیک در آغاز هفته دفاع مقدس در آکادمی ملی المپیک باشگاه انقلاب تهران میزبان مراسم گرامیداشت جانفشانی‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس با حضور خانواده‌های شهدا و سرداران جبهه و جنگ بود، مراسمی که سردار سرتیپ محمود چهارباغی از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی مهمان ویژه آن بود. سردار چهارباغی در این مراسم با اشاره به رشادت رزمندگان دفاع مقدس به نکات قابل تأملی اشاره کرد: «برترین جوانان کشور شهید شدند تا این نظام پابرجا بماند. جنگ با عراق تنها جنگی بود که شرق و غرب علیه ما متحد بودند و حتی گونی و سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند که سنگر بسازیم. در این شرایط جنگیدیم و پیروز شدیم. اگر روزی در دزفول می‌جنگیدیم، امروز در سواحل مدیریترانه می‌جنگیم. هنگامی که داعش در سوریه و عراق برای از بین بردن جبهه مقاومت وارد عمل شد، حضور سردار سلیمانی و رزمندگانی با تجربه هشت سال دفاع مقدس در کنار جوانان سبب شد پیروزی‌های بزرگی به دست بیاید.»
زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک هم در این مراسم به تغییر فضای جبهه‌ها در امروز اشاره کرد و گفت: «تکریم خانواده شهدا و جانبازان کمترین کاری است که می‌توان در مقابل عظمت کسانی که جان‌شان را برای دفاع از میهن‌مان در طبق اخلاص گذاشتند انجام داد. اگرچه برای نسل من و جوانان امروز، جبهه مصافی برای جنگ رودررو نیست، اما ما امروز هر کدام در جبهه‌های مختلفی هستیم و وظیفه‌ای را که در این جبهه داریم باید انجام دهیم. در فدراسیون ژیمناستیک با جبهه‌ای روبه‌رو هستیم که باید پرچم ایران را در میادین مختلف بین‌المللی به اهتزار دربیاوریم، وظیفه‌ای که در چهار سال گذشته سعی کردیم به بهترین شکل به آن عمل کنیم و نتایج گویای همه چیز است. در حالی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ تنها ژیمناستیک ۹ مدال به دست آورده که در چهار سال گذشته که یک و سال نیم با کرونا درگیر بودیم، ۶۵ مدال بین‌المللی کسب کردیم. برای اولین بار بود که مدال‌هایی مانند مدال طلای جوانان جهان، المپیک جوانان و قهرمانی آسیا در رشته هنری ژیمناستیک را کسب کردیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار