کد خبر: 1062880
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
درخواست قربانی اسیدپاشی از قاضی:

دانشجوی رشته مهندسی که با حسادت زنانه هدف اسیدپاشی قرار گرفته و زیبایی‌اش را از دست داده از قاضی رسیدگی کننده به پرونده درخواست کرد اجازه ندهد متهم از زندان آزاد شود. او گفت با این که متهم به پرداخت هزینه درمانی او محکوم شده‌بود، اما خانواده خودش با سختی هزینه‌ها را تقبل کرده‌اند.
به گزارش جوان، ۲۴‌آبان‌سال‌۹۵ بود که مأموران پلیس تهران از حادثه اسید پاشی روی دختر جوانی با خبر شدند. بررسی‌ها نشان داد قربانی حادثه در خانه‌شان خواب بوده که فردی روی او مایع اسیدی پاشیده و گریخته‌است. دختر جوان که از ناحیه صورت و یک چشم به شدت دچار سوختگی شده‌بود، پس از بهبودی نسبی گفت که همسر برادرش روی او مایع اسیدی ریخته‌است، او گفت: همراه برادرم و زن برادرم به‌نام فریده در یک ساختمان زندگی می‌کنیم. فریده ارتباط خوبی با خانواده من ندارد، اما من با شوهرم رابطه خوبی داشتم که اوحسادت می‌کرد. لحظه حادثه دراز کشیده بودم که ناگهان احساس سوزش شدیدی بدنم را فراگرفت. همان لحظه دیدم فریده که کاپشن برادرم را پوشیده بود از اتاق بیرون دوید.
با شکایت دختر جوان و به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی فریده بازداشت شد. او در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد و گفت: لحظه حادثه زنگ خانه به صدا درآمد و بدون اینکه بپرسم چه کسی پشت در است در را باز کردم. بعد صدای «آی سوختم» خواهر شوهرم را شنیدم که به سرعت به اتاقش رفتم و دیدم مرد جوانی که صورتش را پوشانده بود از خانه فرار کرد.
در حالی‌که متهم منکر اسیدپاشی بود بررسی‌های پلیس نشان داد هیچ یک از ادعا‌های او صحت ندارد و لحظه حادثه هیچ مرد غریبه‌ای به خانه آن‌ها وارد نشده‌است. بدین ترتیب هیئت قضایی پس از صدور کیفرخواست متهم را مجرم شناختند و وی را به ۱۰‌سال حبس محکوم کردند.
در حالی که پنج‌سال است از حادثه اسیدپاشی گذشته‌بود متهم در زندان از قاضی شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران درخواست کرد که با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شود. پس از درخواست متهم، قربانی اسید پاشی صبح دیروز به دادسرای امور جنایی تهران آمد و از قاضی درخواست کرد که همسر برادرش را با وثیقه از زندان آزاد نکند.
دختر جوان که یک چشم، بینی و قسمت زیادی از صورتش را از دست داده‌بود، گفت: همسر برادرم به خاطر حسادت زندگی‌ام را نابود کرد. پس از حادثه ۳۰ بار زیر تیغ جراحی رفتم تا به زندگی عادی برگردم، اما هیچ فایده‌ای نداشت. ۵۰‌میلیون تومان هزینه کردم. متهم قرار بود هزینه عمل‌های جراحی من را پرداخت کند، اما هیچ مبلغی به من کمک نکرد و در این مدت خانواده‌ام با دست‌خالی و فروش اموالشان هزینه درمانم را تأمین کردند. به گفته پزشکان من باید چند عمل جراحی دیگر انجام دهم، اما مشکل مالی دارم و خانواده‌ام توان پرداخت این همه هزینه را ندارند و از سوی دیگر هیچ ارگان و نهاد دولتی‌ام به من کمکی نکرد. وی ادامه داد: همسر برادرم پس از حادثه نه تنها اظهار پشیمانی نکرد بلکه همیشه مرا تهدید کرد، او حتی تهدید کرده زمانی که آزاد شود بلای سختی سر خانواده‌ام می‌آورد و به همین خاطر وقتی متوجه شدم درخواست آزادی داده تصمیم گرفتم به دادسرای امور جنایی بیایم و با درخواست آزادی او مخالفت کنم.
وی در پایان گفت: پس از حادثه با این چهره خانه‌نشین شدم در صورتی که قبل از حادثه من دانشجوی رشته مهندسی صنایع بودم و قرار بود به‌زودی ازدواج کنم، اما پس از اسیدپاشی نامزدم دیگر به سراغم نیامد. من از مسئولان درخواست دارم به من کمک کنند و از قاضی محترم درخواست دارم با درخواست آزادی متهم موافقت نکند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار