کد خبر: 1062605
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
در طول تاریخ، پاندمی‌ها به دلیل مرگ و میر و کاهش نرخ باروری، محرک اصلی تغییر جمعیت انسان بوده اند و طبق یک مطالعه جدید، کووید ۱۹ نیز از این قاعده مستثنی نیست.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از ساینس دیلی، بر اساس مطالعه محققان دانشگاه کورنل آمریکا در قالب «ارزیابی اولیه رابطه بین پاندمی کووید ۱۹ و نرخ زاد و ولد در کشور‌های با درآمد بالا»، نرخ تولد در ایالات متحده ۷.۱ درصد کاهش یافته است.

همچنین مشخص شد در جنوب اروپا کاهش شدید نرخ زاد و ولد وجود دارد: ایتالیا (۹.۱- درصد)، اسپانیا (۸.۴- درصد) و پرتغال (۶.۶- درصد)، در حالی که در دانمارک، فنلاند، آلمان و هلند به هیچ وجه کاهش نیافته است.

به گفته محققان: در مقایسه با اُفت بزرگ در جنوب اروپا، ثبات نسبی نرخ تولد در شمال اروپا به نقش سیاست‌های حمایت از خانواده‌ها و اشتغال در جهت کاهش هرگونه تأثیر بر زاد و ولد‌ها اشاره می‌کند.

«ست سندرز» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: نتیجه نهایی این است که روند کاهشی نرخ زاد و ولد در بین کشور‌ها متفاوت است. به نظر ما بسیاری از آن به میزان اختلال اقتصادی، همراه با میزان حمایت اجتماعی در صورت عدم اشتغال مربوط می‌شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار