کد خبر: 1062502
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی به افتتاح سد چپرآباد اشنویه در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از نظر اجرایی سد چپرآباد در مرحله پایانی کار می باشد و مرحله آبگیری آن نیز به اتمام رسیده است.

یاسر رهبردین اظهار داشت: این سد با توجه به اینکه در بحث انتقال آب به دریاچه ارومیه و در تامین آب شرب شهرستان های نالوس، اشنویه و نقده و همچنین تاثیر آن در تامین حق آبه اراضی یک هزار هکتاری دشت اشنویه در آینده نزدیک از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی از اجرایی شدن پروژه ساخت سد گرده بین پیرانشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سد در تامین آب کشاورزی شرب و صنعت منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

مشکل تامین آب شرب در آذربایجان غربی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با تاکید بر مدیریت منابع آب استان گفت: علیرغم وجود خشکسالی، مشکل ذخایر آبی و تامین آب شرب وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات قطعی آب در تابستان امسال افزود: با توجه به اینکه ذخایر آبی استان و قطعی مکرر آب در تابستان مربوط به قطعی برق بوده است که با اعتبارات اختصاص یافته به شرکت آب و فاضلاب استان جهت تامین مخازن، سال آینده مشکل مربوط به قطعی آب نیز در سطح استان تا حد امکان رفع خواهد شد.

رهبردین با اشاره به اینکه در آذربایجان غربی نزدیک به 8.3 میلیارد مترمکعب پتانسیل منابع آبی وجود دارد، افزود: از این پتانسیل نزدیک به7/4 میلیارد مترمکعب تولید از آب سطحی حوزه جغرافیایی استان و نزدیک 1700 میلیارد مترمکعب ورودی از استانهای همجوار و کشور همسایه وجود دارد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر