کد خبر: 1062441
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
حاشیه‌ای بر بالا گرفتن دوباره اختلافات فرهاد مجیدی و احمد مددی مدیرعامل استقلال
بالا گرفتن اختلاف ســـرمربی و مدیرعامـــل آبی‌پوشان پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا سبب شده این گمانه‌زنی که برای فصل آینده، استقلال یا جای فرهاد مجیدی است یا احمد مددی تقویت شود.
سعید احمدیان

سرویس ورزشی جوان آنلاین: بالا گرفتن اختلاف ســـرمربی و مدیرعامـــل آبی‌پوشان پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا سبب شده این گمانه‌زنی که برای فصل آینده، استقلال یا جای فرهاد مجیدی است یا احمد مددی تقویت شود.

حذف از لیگ قهرمانان آسیا، دعوا‌ها و اختلاف‌ها را دوباره علنی کرده است. کادر فنی و مدیریت استقلال دوباره روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند و فرهاد مجیدی و احمد مددی شمشیر‌ها را از رو برای یکدیگر بسته‌اند، آن هم در فاصله یک ماه مانده تا شروع فصل جدید و در روز‌هایی که باید آبی‌ها برای لیگ بیست و یکم نقشه بکشند و برنامه‌های‌شان را مرور کنند، اما آن‌ها امروز جنگ داخلی‌شان بالا گرفته، وضعیتی که سبب شده دوباره آژیر قرمز در اردوی آبی‌ها به صدا دربیاید.
توپ جواب توپ!
آرامش به استقلال نیامده است، طوری که مانند تمام سال‌های گذشته باز هم در اردوی آبی‌پوشان، حاشیه‌ها بر متن چربیده، مثل اتفاقات آخر هفته قبل که بار دیگر آتش اختلاف‌ها را در استقلال شعله‌ور کرده است، به خصوص که در چند ماه گذشته آنقدر رابطه مجیدی و مددی شکراب شده که حتی عکاس باشگاه هم کمتر عکس مشترکی از آن‌ها در این چند ماه گذشته توانسته ثبت کند.
اختلافات مددی و مجیدی از خرداد امسال کلید خورد، روز‌هایی که سرمربی آبی‌ها برای تقویت کادر فنی به دنبال اضافه کردن یک دستیار ایتالیایی بود، اما طولانی شدن مذاکره و امروز و فردا شدن حضور گابریل پین، طاقت مجیدی را طاق کرد تا او آخر خرداد در یک مصاحبه جنجالی با تندترین ادبیات از خجالت مدیرعامل باشگاه در بیاید: «سر تا پای این باشگاه را نابلدی و ناتوانی فراگرفته، اما هیچ مسئولی به فکر نیست، خجالت هم نمی‌کشند. برای یک ام. آر.‌ای ساده که هزینه‌اش به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد، مدیریت خبر می‌دهد که پول ندارد. این همه مصیبت در باشگاه وجود دارد و آقای مددی عین‌خیالش نیست و فقط منتظر دستور بالادستی‌هاست! آقای علی‌نژاد، چرا دست از سر استقلال برنمی‌داری. قبلاً هم گفته‌ام آقایان مأموریت داشتند که استقلال را به یک تیم معمولی تبدیل کنند.»
او در این مصاحبه از توطئه و زمینه‌چینی برای استقلال خبر داد: «بی‌تعارف باید بگویم که پشت این مشکلات توطئه‌هایی وجود دارد و عمداً می‌خواهند شرایط روز به روز بدتر شود. نقشه آقایان این است که آنقدر معطل کنند تا بازی‌ها شروع شود و نتیجه این شرایط اسفناک در نتایج بازی‌ها مشخص شود و آن موقع با کمک باند‌های مخرب می‌خواهند آدرس انحرافی بدهند و من و شاگردانم را قربانی این همه بی‌کفایتی کنند. وقتی نمی‌توانید یا بلد نیستید، چرا صندلی مدیریت استقلال را رها نمی‌کنید. استقلال برای شما چه دارد که حاضرید همه این اعتراض‌ها را تحمل کنید و بمانید! واقعاً همه ما را در شرایط آچمز قرار داده‌اند. مدیری که حاضر نیست برای یک میلیون تومان دست به جیب شود، چرا باید مدیر استقلال باشد، چرا باید آبروی همه ما گروگان این افراد باشد.»
صحبت‌های مجیدی بی‌جواب نماند و مددی هم سعی کرد به سبک سرمربی پاسخ دهد و او را متوهم بنامد: «رفتار‌های آقای مجیدی ناپایدار و بی‌ثبات است و باید این رویه اصلاح شود. مجیدی همه را مورد عتاب و توهین قرار می‌دهد، در حالی که در جایگاهی که قرار دارد باید مراقب رفتارش باشد. آقای مجیدی توهم توطئه را کنار بگذارد و به فکر تیم باشد. با توهین و سفسطه به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهند و برای توجیه نتایج، راه دیگری غیر از توهین و تهمت را برگزیند. آقای مجیدی باید بین کارفنی و پرداختن به حواشی یکی را انتخاب کند، این رفتار‌ها قطعاً به استقلال ضربه می‌زند.»
مجیدی یا مددی، یکی می‌رود؟
سه ماه پس از آن دعوای تند و در شرایطی که هفته‌های پایانی لیگ در پیش بود، پرچم سفید آتش‌بس بالا رفت، اما تنها سه ماه بعد از اینکه مدیرعامل و سرمربی از خجالت هم درآمده بودند، این‌بار عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات و جدایی چند بازیکن تأثیر‌گذار استقلال سبب شد مجیدی در روز‌های ابتدای شهریور در گزارشی اینستاگرامی که به هواداران استقلال داد، دوباره روبه‌روی مدیرعامل قرار بگیرد: «آیا منتظر هستند تا تیم ببازد، اگر با من مشکل دارند، چرا واضح و شفاف نمی‌گویند. گناه هواداران در این بین چیست.  بازیکنان خیلی ناراضی هستند. این گزارشی بود از وضعیت بدی که گرفتارش هستیم. هر کاری که بگویید انجام دادم تا شرایط تغییر کند. اعتراض کردم، مصاحبه کردم، تعامل کردم. با دوستی و مهربانی پیش رفتم. با اقتدار و قاطعیت پیش رفتم، اما هیچ فایده‌ای نداشت. نمی‌دانم که دیگر چه باید بگویم. اینجا نه کسی می‌رود، نه کسی استعفا می‌دهد و نه کسی نگران است.»
هرچند این‌بار مددی سعی کرد مانند مجیدی پاسخ تندی ندهد، اما صحبت‌های مدیرعامل استقلال پس از حذف آبی‌ها از لیگ قهرمانان که پنج‌شنبه گذشته در یک برنامه تلویزیونی درباره شایعه برکناری مجیدی مطرح شد، نشان داد که فصل آینده قطعاً یکی از بین مجیدی و مددی در استقلال نخواهد ماند: «یک فصل فوتبالی استقلال به پایان رسید. لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و این حق طبیعی باشگاه استقلال است که عملکرد سرمربی را مورد ارزیابی قرار دهد. گزارش پرویز مظلومی درباره عملکرد فنی او را مورد سنجش قرار می‌دهیم.»
به نظر می‌رسد کفه ترازو به سمت ماندن مددی سنگین‌تر است و با توجه به موضع گیری‌های حمید سجادی، وزیر ورزش که تغییرات سریع مدیریتی در استقلال و پرسپولیس را رد کرده، شاید مانند شهریور گذشته که مجیدی پس از اختلاف با احمد سعادتمند، مدیرعامل وقت استقلال قبل از فینال جام حذفی استعفایش نوشت، این‌بار هم با توجه به اختلافش با مددی مجبور به رفتن شود، مگر اینکه باز هم اختلاف‌ها با پادرمیانی‌هایی که می‌شود، آتش زیر خاکستر شود و مجیدی و مددی همکاری‌شان را به‌رغم میل باطنی ادامه دهند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار