کد خبر: 1062366
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
ساکسو بانک هشدار داد؛ افزایش قیمت گاز طبیعی اقتصاد اتحادیه اروپا را به شدت تضعیف خواهد کرد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد «ساکسو بانک» هشدار داده که افزایش قیمت گاز طبیعی رقابت پذیری اقتصاد اتحادیه اروپا را کاهش داده و باعث تضعیف آن اقتصاد کشور‌ها در مقیاس جهانی خواهد شد.

«اول هانسن»، رئیس بخش کالا‌های اساسی بانک ساکسو بانک اعلام کرد: افزایش قیمت گاز در اروپا اخیراً رکورد جدیدی را ثبت کرده که عمدتا به دلیل کاهش عرضه و نیز شروع زودهنگام هوای زمستانی در این منطقه است. همچنین عرضه گاز از کشور روسیه هم کاهش یافته و پروژه جهانی خط لوله ۲ نورداستریم نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

شرکت گاز پروم روسیه پیش از این آمادگی خود را برای تحویل گاز به اروپا به محض دریافت مجوز خط لوله جدید از اتحادیه اروپا اعلام کرده بود، اما این مراحل به دلیل بحثی که بین کشور‌های اروپایی در باره واردات بیشتر گاز از روسیه وجود دارد احتمالا ماه‌ها طول می‌کشد. تأخیر در دریافت این مجوز باعث شد که قیمت گاز طبیعی در کشور‌های اروپایی به بیشترین میزان چند سال گذشته رسیده و به ۹۷۰ دلار در هر هزار مترمکعب افزایش پیدا کند.

بر اساس اعلام هانسن، این افزایش قیمت می‌تواند منجر به کمبود انرژی در ماه‌های زمستان در اتحادیه اروپا شود.

وی افزود: اگر افزایش قیمت در ماه‌های آینده کنترل نشود، احتمالا زمستان سختی را با کمبود انرژی تجربه خواهیم کرد و کاهشی در رقابت‌پذیری صنایع وابسته به انرژی خواهد ایجاد خواهد شد. این صنایع اکنون نیز به دلیل بالا بودن قیمت گاز و برق تحت فشار هستند.

این کارشناس اضافه می‌کند که صنایع وابسته به انرژی عمدتا در کشور‌های آلمان و فرانسه بیشترین آسیب را خواهند دید.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار