کد خبر: 1060918
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد:
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام گفت: پيش بيني مي شود امسال بيش از یک هزار و ۹۲۰ تن هويچ در سطح استان توليد شود كه در صورت تحقق، نسبت به سال قبل افزايش ۲۰ درصدی خواهد داشت.

جعفر وحدت اظهار كرد: محصول هويج در دو نوع فرنگی و بومی در سطح استان كشت می شود كه این محصول هم در مقطع تولید تابستانه و هم به عنوان كشت دوم بعد از برداشت گندم، جو و کلزا به صورت نيمه مكانيزه نیز در سطح استان كشت و برداشت می شود که همه ساله تا اوایل آذر ماه کار برداشت این محصول به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه هویج در انواع زیادی از خاک‌ها به خوبی رشد می‌کند، یادآور شد: با استناد به یافته‌های تحقیقاتی ترجیحا خاک‌های با زهکشی خوب و PH خنثی و یا خاک‌های آلی فاقد کلوخ یا سنگ، برای تولید ریشه‌های صاف و راست ترجیح داده می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان مربوط به شهرستانهای سلماس، ارومیه ، مهاباد، شاهین دژ و بوکان است.

وی با اشاره به این که هویج جزو کالاهای اساسی و استراتژیک کشور نبوده و قیمت آن تابع عرضه و تقاضا است، تصریح کرد: هرگونه افزایش تقاضا ناشی از کشش بازارهای صادراتی و مصرف داخل در افزایش قیمت این محصول موثر خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر