کد خبر: 1058973
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
دفتر نماینده ولی فقیه درقرارگاه منطقه ای ثامن به مناسبت محرم پیام تسلیت فرستاد.

متن تسلیت به شرح زیر است:

السلام علیک یا مولانا یا ابا عبدالله الحسین الشهید

"حیات حسینی را در محرم بازیابیم"

سلام بر امام حسین علیه السلام که بنای ارزش های فراموش شده‌ی اسلام پس از دوران سیاه حاکمیت اموی را برخون پاک خویش و شهدای گرانقدر عاشورا نهاد. تفاوت بنیادین بنای حق و بنای باطل در آن است که باطل با ریختن خون مظلومان وجود کثیف خود را بر روی خون های مظلومان به صورت عاریتی و طفیلی بنا می کند و ریشه در خون دیگران دارد و بنای حق در خون پاک اولیای خدا جوانه می زند و از درون خون برمی خیزد وبا خون رشد می کند و استحکام می یابد. بنابر این شهدا با اهدای خون پاکشان در بقا و استمرار حق جریان حیات دارند و در و یژگی های حق با آن اشتراک معنوی می یابند. راز زنده بودن شهید در جریان حیات بخشی است که برای حق ایجاد می کند و چون حق ابدی و جاودانه و همیشه زنده است ، خون حاضر در شریان های حق که باعث این حیات است ، نیز همیشه زنده و جاری است . اسلام اگر زنده است ، حیاتش مرهون خون پاک سید الشهداست که فرمود : « ان کان دین محمّدٍ لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی» . برپا خواستن اسلام لگد مال شده توسط دستگاه انحرافی و بدعت ساز اموی از میان خاکستر جهالت و شقاوت حاکم بر جامعه‌ی آن روز نیازمند انرژی فراوانی بود که به یکباره چنان عینیت و ارتفاع گیرد و دیدگان بشریت را مبهوت خویش ساخته و با تابیدن برمحیط نجس شده از بدعت و انحراف و شرک، آن را تطهیر نموده و برای حیات مجدد اهل ایمان فضا را مهیا نماید. این انرژی عظیم در ذبح عظیم نهفته بود و آن هنگام که این خون پاک بر شریان اسلام دوید، سیل نیان کنی شد که سرای حاکمیت پلید یزیدیان را منهدم و با تابش انوار تابناک خویش ظلمتکده‌ی ساخته در تهاجم نرم دشمنان را روشن و خفاشان دیو سیرت را ناچار به فرار از مسیر خویش ساخت. خون پاک امام و سالارشهیدان در مظلومیت و غربتی وصف ناپذیر چنان جریان توفنده و پرشوری را ایجاد کرد که اثر آن در حرکت برای هدم ونابودی کاخ ظالمان و مشرکان هر روز شتاب بیشتری می گیرد و این حرارت و جوشش دائمی هرگز به سردی نمی انجامد. انقلاب اسلامی ایران در مسیر این خروش و جوشش و حرارت به وجود آمده و در نابودی کاخ های ظلم و ستم با نهضت حسینی همراه شده است.

انقلاب اسلامی نماد الگویی کربلا و عاشورا نیست ؛ بلکه در متن این جوشش و قیام همیشگی با نهضت حسینی همراه گشته و با همان هدف الهی در مسیر حاکمیت جریان حق به سوی روشنی و هدایت جهان و رفع استیلای ظالمانه‌ی مستکبران عالم به پیش می رود. سنت الهی حاکمیت مستضعفان برمستکبران در جریان است  و منتقم خون شهیدان کربلا و هادم ابنیه‌ی شرک و نفاق منتظر این سیل عظیم در وعده گاه مقرر الهی می باشد. او منتظر است که جریان پر شور حسینی را به سوی از بین بردن و تطهیر زمین از وجود ظالمان هدایت کند و تداوم نهضت حسینی را در حکومت عدل خویش به نمایش گذارد. ما در فرایند انقلاب اسلامی تا حکومت جهانی عدالت گسترمهدوی سربازان این نهضت بزرگ هستیم که باید زمینه ساز و شتاب دهنده‌ی این جریان با مال و جان و گاه آبروی خویش باشیم. سربازانی که بر اثر هدایت های داهیانه و حکیمانه یکی از فرزندان برومند و به معنای واقعی کلمه رشید اباعبدالله الحسین علیه السلام چشمان بصیرتشان باز شده و نگاه نافذشان به دور دست ترین نقطه‌ی این جبهه دوخته شده است و اهدافشان در کلمات نافذ و دل های پرشور سربازانی چون حاج قاسم سلیمانی و حسن طهرانی مقدم و... هزاران به خون خفته‌ی دیگر تجلی یافته است.

براثر این شور و بصیرت از قرآن کریم الهام گرفته و جهت تقابلمان آشکار گشته و دشمنی جز شیطان و ایادی انسانی او یعنی جریان استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی نمی شناسیم و علیرغم جریان نفوذ و تحریف که سعی در تطهیر شیطان دارند، ما ورای این چهره‌ی بزک شده را شناخته ایم و هرگز گول لبخند را نمی خوریم و می دانیم این جریان باطل تداوم همان جریان یزیدی است که در کربلا در برابر حسینیان صف آرایی کرده اند. تجربه ی گران کربلا سبب شده که تفاوت نیت وغسل و نماز وشعارها را در دو جبهه باز شناسیم و علیرغم کثرت صفوف دشمن ، در اقلیت ظاهری جبهه‌ی حق به نصر و نصرت دائمی الهی باور داشته باشیم و با این باور عمیق به سوی فتح قله های رفیع جهان حرکت نماییم.

محرم این موهبت الهی برای تعالی معنوی و کمال بندگی و اتصال به معبود حقیقی از راه رسیده و بار دیگر فضا را پر از عطر و شور حسینی ساخته است. «الحمدلله الذی هدانا لهذا» که سال دیگری با محرم حسینی آغاز شد و این فرصت کم نظیر در عمر برای همگان ایجاد شد که لذت ایثار و شهادت را در التزام عملی به ولایت و تحقق فرمان ولی به کام جان بنشانند و در هنگامه‌ی زمان ، ایثار و خلوص را در کنار یاران امام حسین علیه السلام در نبرد با یزیدیان پر شمار، تمرین کنند و به محاسبه‌ی نفس پرداخته و جای خود را در دو جبهه‌ی مقابل یکدیگر درکربلا باز شناسند که وضع حالشان هماهنگ با حسینیان است یا یزیدیان!!!

 تجلی قربان و غدیر، محرم و عاشوراست و هرکس به قربان و غدیر باور دارد، حال وقت آن است که همگام با دیگر سنگرنشینان، سنگر خود را در صحنه‌ی کربلا تعیین کرده و در موضع قرارگرفته و مشغول جهاد الهی شویم ، تا قربان و غدیر را نه در شعار و بیان که در عمل به منصه‌ی ظهور بنشانیم.

محرم فرصت بازخوانی و تجدید قوای سربازان جبهه‌ی حق و تشدید توانها و توسعه‌ی ظرفیت هاست. محرم با نشان کردن کربلا و عاشورا ، فرصت آماده سازی زمین و تسهیم زمان به روند فعال تحرکات سپاهیان مهدی (عج) تحت پرچم سرخ حسینی است. این فرصت را گرامی بداریم و از کنار فرصت ها به آسانی عبور نکنیم که خسارت است و خسارت یعنی عقب ماندن و جاماندن از قافله‌ی عشقی که قافله سالارش پسر فاطمه سلام الله علیهاست. خسارت یعنی قرار گرفتن در دایره‌ی ملعونینی که در زیارت عاشورا به صورت مکرر یاد می شوند. خسارت یعنی خارج شدن از صراط مستقیم و قرارگرفتن در ردیف مغضوبینی که روزی حدأقل ده مرتبه در نمازهای یومیه بر زبان جاری می کنیم و در یک کلام خسارت یعنی محرومیت از لبخند زیبای مولایمان مهدی (عج) و محروم شدن از ذکر دعای خیر مولی در قنوت نمازها و لحظات یادکرد شیعیان!!!

فرصت را از دست ندهیم و به رغم ابتلا به امتحان پر درد و رنج این روزها شیعه بودن خویش را اثبات نموده و در دل و منزل و هرجا که میسر است محفل عاشورایی را بر پا ساخته و دل ها را با فرهنگ حسینی آشنا و بر تعداد سربازان ولایت بیفزاییم . میدان را چنان پر جمعیت سازیم که کاسبان مذاکره از درب خیمه‌ی علمدارمان باز هم دست خالی برگردند و در روز مصاف نیز چشمان مولایمان منتظر یار نماند و دیگر فریاد هل من ناصر را گوش زمان نشود!! محرم ، فرصت تربیت فرزندانی حسینی است و تبدیل منازل به حسینیه و سوق دادن فرزندان به سوی این فرهنگ ، تکلیف بزرگی است که امروزه هر سربازی در سنگر دارد. هیچ سنگری خالی از سرباز فداکار مباد!!!

خداوندا به حق امام حسین علیه السلام توفیق در رکاب ولایت بودن را در طول زمان از ما دریغ مفرما. زندگی و مرگ ما را حسینی مقرر فرما ، و لحظه های زندگی یکایک ما را در مسیر زمینه سازی ظهور در معیت رهبر عزیزمان قرار ده و جهت یاری رساندن به مولایمان توانمند و مقتدرمان ساز ، تا حکومت مقتدر مولایمان در مسیر این انقلاب به ظهور برسد و ما نیز سهیم در این اتفاق بزرگ باشیم.آمین

سید رضا سرور

دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه علیه السلام         

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار