کد خبر: 1058265
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
فرماندار شهرستان اسکو اعلام کرد: گواهی الحاق شهر سهند آذربایجان شرقی به شبکه شهرهای سالم جهان صادر شده است.

بابک رضی منش  در جمع خبرنگاران گفت: نتیجه ۶ سال تلاش و پیگیری مسئولان شهرستان، مردم سهند و سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه شهر سالم سهند به ثمر نشست و این شهر به عنوان پانزدهمین شهر سالم منطقه مدیترانه شرقی و نخستین شهر جمهوری اسلامی ایران به شبکه شهرهای سالم جهان پیوست.

وی با بیان اینکه پروژه شهر سالم یک رویکرد و یک برنامه جامع و تدوام یک جنبش جهانی برای رسیدن به توسعه سلامت در ابعاد مختلف آن است، خاطرنشان کرد: برنامه شهر سالم سهند از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و به عنوان یک برنامه منسجم، سازمان یافته از رهگذر اقدامات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به منظور رسیدن به شاخص های توسعه و در یک کلمه توسعه پایدار با هدف کاهش فقر و نابرابری، عدالت اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی تدوین شده است.

رضی منش با اشاره به اینکه از زمان آغاز برنامه شهر سالم سهند که با مشارکت ۱۸ دستگاه اجرایی، ۶ تشکل مردم نهاد همراه بوده اقدامات سهند به صورت مستمر توسط مسئولان و کارشناسان برجسته سازمان بهداشت جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته است، افزود؛ آخرین ارزیابی و جمع بندی اقدامات برنامه شهر سالم سهند در خرداد ماه سال جاری انجام گرفت و خوشبختانه تلاش خستگی ناپذیر تمام عوامل دخیل در برنامه شهر سالم به ثمر نشست و سهند به شبکه شهرهای سالم جهان ملحق شد و افتخاری بزرگ برای کشور  رقم خورد.

فرماندار و ناظر عالی برنامه شهر سالم سهند با اشاره مجدد به صدور گواهی الحاق سهند به جوامع سالم جهان توسط سازمان بهداشت جهانی، افزود: مراسم اعطای گواهی الحاق شهر جدید سهند به عنوان پانزدهمین شهر سالم جهان در روزهای آینده در تهران با حضور وزیر بهداشت و درمان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان برگزار می شود.

رضی منش با تشریح برنامه های مراسم اعطای گواهی الحاق شهر سهند به جمع شهرهای سالم جهان در محل وزارت بهداشت گفت: مراسم به صورت ویدئو کنفرانس با سازمان بهداشت جهانی آغاز خواهد شد و در این مراسم وزیر بهداشت و درمان کشورمان سخنرانی می کند.

فرماندار شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: انتخاب سهند به عنوان شهر سالم نتیجه یک کار جمعی و تلاش همه دست اندرکاران از جمله دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دبیرخانه های علمی و اجرایی، کمیته های تخصصی، سازمان های مردم نهاد و در یک جمله نتیجه همدلی مردم و مسئولان سهند است.

شهر جدید سهند واقع در ۲۰ کیلومتری شمال غرب تبریز و در دامنه کوه سهند یکی از شهرهای آذربایجان شرقی است که با هدف اسکان سرریز جمعیت شهر تبریز تاسیس شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر