کد خبر: 1057866
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
سردار سلامی:
فرمانده کل سپاه پاسداران درباره جریان‌سازی اخیر رسانه‌ای دشمنان گفت: به آن‌ها اخطار می‌دهیم که از گذشته درس بگیرند و بدانند که پاسخ‌های ما مخرب، ویرانگر و پشیمان‌کننده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران درباره جریان‌سازی اخیر رسانه‌ای دشمنان گفت: به آن‌ها اخطار می‌دهیم که از گذشته درس بگیرند و بدانند که پاسخ‌های ما مخرب، ویرانگر و پشیمان‌کننده است.
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره جریان‌سازی اخیر رسانه‌ای دشمنان اظهار داشت: به دنبال موفقیت‌های نظام، دشمنان تلاش زیادی کردند تا از این اتفاق‌هایی که در داخل کشور گاهی در بحث کمبود آب یا برق و مسائلی از این دست وجود دارد، سوء استفاده کنند. وی ادامه داد: در مرحله انتقال دولت هستیم؛ متمایز از انتقال دولتی که در امریکا صورت می‌گیرد و این انتقال دولت در ایران با وقار، سلامت و آرامش است و فرایند سیاسی را پشت سر می‌گذاریم.
سرلشکر سلامی گفت: دشمنان سعی می‌کنند که برای ملت ایران یک دغدغه درست کنند؛ اما به آن‌ها اخطار می‌دهیم که از گذشته درست بگیرند؛ ۴۲ سال است ما با دشمنان مقابله می‌کنیم و امروز قوی‌تر از هر زمان و مصمم‌تر هم هستیم. دشمنان افکار و اندیشه باطل را از سرشان بیرون کنند؛ چرا که پاسخ‌های ما مخرب، ویرانگر و پشیمان‌کننده است و به آن‌ها توصیه می‌کنیم که وارد عرصه مقابله با ملت ایران نشوند؛ زیرا ما محکم و ثابت‌قدم هستیم.

پاسخ منفی جهانیان یه یک هوچی‌گری‌
پس از سانحه روز پنج شنبه هفته گذشته برای کشتی اسرائیلی، اتهامات بدون سند و مدرک این رژیم و حامیانش علیه جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد. این اتهام‌زنی‌ها پا را فراتر گذاشته و به تهدید ایران انجامیده است، چنانکه نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا و دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس کشورمان را به پاسخ متقابل تهدید کرده‌اند.
در همین زمینه روز دو شنبه یک مقام مطلع به «نورنیوز» گفت: اگرچه جمهوری اسلامی ایران، تهدیدات مقامات غربی و رژیم صهیونیستی را بیشتر ژست‌های تبلیغاتی قلمداد می‌کند، اما انجام هرگونه اقدامی علیه منافع و امنیت ملی ایران با پاسخ شدید و قاطع روبه‌رو خواهد شد و مسئولیت تبعات آن نیز مستقیماً متوجه واشنگتن و لندن است. در خصوص فشار پر حجم و عملیات روانی گسترده غربی‌ها در این خصوص نکته بسیار مهمی وجود دارد که شاید بتوان آن را مهم‌ترین دلیل این هوچی‌گری‌ها و جوسازی‌های اخیر مثلث رژیم صهیونیستی، امریکا و انگلیس دانست.
نگاهی بر فضای رسانه‌ای و سیاسی حاکم بر عرصه بین‌الملل نشان می‌دهد که به‌رغم جوسازی‌ها و تبلیغات گسترده مثلث مذکور، نه افکار عمومی و نه جامعه جهانی اهمیتی به ادعا‌های ضد ایرانی نداده و عملاَ امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در اتهام‌زنی به ایران تنها مانده‌اند. این واکنش جهانی به ادعا‌های واهی طرح شده علیه ایران نشانه‌ای روشن بر «انزوای جهانی امریکا و صهیونیسم»، «آگاهی و بیداری جهانی نسبت به ماهیت تروریستی و ضد بشری صهیونیسم» و «جایگاه والای ایران در معادلات جهانی و اعتماد عمومی به آن» است. جهانیان به این باور رسیده‌اند که ایران دارای چنان اقتدار و مسئولیت‌پذیری است که اقداماتش را رسماً اعلام و مسئولیت آن را می‌پذیرد، چنانکه مسئولیت انهدام پهپاد امریکایی، حمله موشکی به مقر تروریست‌ها در دیرالزور و حمله به پایگاه عین‌الاسد را رسماً پذیرفته است.
در همین حال جهانیان اذعان دارند که جمهوری اسلامی کانون مبارزه با تروریسم و برقرار‌کننده امنیت در منطقه و جهان است، حال آنکه رژیم صهیونیستی و حامیانش در ردیف اول تروریسم قرار دارند و اگر اتهام تروریستی نیز وارد باشد بر این رژیم و حامیانش وارد است. پاسخ منفی جهان به این هوچی‌گری نشان داد که دیدگاه ضد صهیونیستی و ضد امریکایی جمهوری اسلامی به یک اصل جهانی تبدیل شده و بخش قابل توجهی از جامعه بین‌الملل مقابله با این رژیم‌ها را امری مهم برای صلح و امنیت جهان می‌دانند.

تلاش پر حجم رسانه‌ای برای القای ناامنی در منطقه
از بعدازظهر سه شنبه نیز ناگهان اخبار جهت‌دار و مشکوکی از سوی برخی رسانه‌های امریکایی و انگلیسی در خصوص رخداد‌های دریایی در خلیج فارس و دریای عمان منتشر و به صورت گسترده توسط برخی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بازنشر شد. اگرچه هیچ‌یک از اخبار منتشر شده دارای منبع روشن و مورد تأیید نبود و از قول منابع غیرمشخص منتشر شده، اما جهت‌گیری مجموعه خبر‌های ذکر شده، القای وجود ناامنی در خطوط کشتیرانی در خلیج فارس و دریای عمان بود. مهم‌ترین خبری که در این چارچوب از سوی وب سایت روزنامه‌تایمز منتشر شد اعلام برخورد یک کشتی سنگاپوری به نام «آسفالت پرینسس» با مین در سواحل بندر فجیره در امارات متحده عربی بود.
به دنبال انتشار این خبر، بلافاصله برخی رسانه‌های غربی دیگر از احتمال ربایش، حمله پهپادی و پیاده شدن تعدادی کماندو روی این کشتی خبر دادند که هیچ‌یک از موارد ذکر شده مستند به اخبار منابع رسمی نبود و تنها با عبارات «گفته می‌شود»، «منابع رسانه‌ای گفتند» و... بازنشر شد. با فاصله کمی پس از انتشار این خبر، خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد که سکان هدایت دست کم چهار کشتی در سواحل امارات متحده عربی از کنترل خارج شده است. اسکای نیوز عربی نیز بلافاصله در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: گروه دریایی UKMTO وابسته به نیروی دریایی انگلیس، احتمال ربوده شدن چهار کشتی تجاری در آب‌های عمان را رد نکرد. در پی این جوسازی گسترده، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بلافاصله به این موضوعات واکنش نشان داد و با مشکوک دانستن انتشار اخبار غیر رسمی از بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان، نسبت به هرگونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.
خطیب‌زاده با اعلام آمادگی ایران برای همکاری با کشور‌های منطقه در این زمینه افزود: نیرو‌های دریایی ایران آماده کمک و امدادرسانی به کشتی‌های عبوری در منطقه هستند و در صورت بروز مشکل در سامانه‌های ناوبری، جمهوری اسلامی ایران آماده کمک‌رسانی و بررسی موضوع از نزدیک می‌باشد. در همین خصوص یک منبع ارشد نظامی حاضر در منطقه خلیج فارس گفت: بر اساس گزارش نیرو‌های دریایی ایران در دریای عمان و خلیج فارس، شرایط عبور و مرور شناور‌های تجاری کاملاً عادی است و تاکنون هیچ‌یک از منابع رسمی دریانوردی یا کشور‌های حوزه خلیج فارس گزارشی از وقوع رخداد غیر قابل کنترل در منطقه اعلام نکرده‌اند.
پایان مفتضحانه یک داستانسرایی انگلیسی
آژانس دریانوردی انگلیس که سه شب از ربایش یک کشتی در خلیج فارس خبر داده بود، پس از آنکه متوجه شد این داستانسرای به جایی نخواهد رسید، مفتضحانه از ادعا‌های خود عقب نشینی و اعلام کرد، این ماجرا پایان یافته است!
واحد عملیات تجارت دریایی ارتش انگلیس که پیشتر گزارش داده بود احتمالاً افراد مسلح کنترل یکی از کشتی‌ها به نام «آسفالت پرینسس» را در اختیار گرفتند، هیچ توضیحی در مورد چگونگی این ربایش ادعایی، علت آن و نحوه پایان یافتن این رخداد ارائه نکرده است. این نحوه اطلاع رسانی نشان می‌دهد که موضوع ربایش کشتی ساخته و پرداخته اتاق‌های جنگ روانی لندن برای القای وجود ناامنی در خلیج فارس بوده و ماهیت واقعی نداشته است. خبر ربایش کشتی نفتی در ابتدا با اعلام برخورد این شناور با مین و سپس حمله پهپادی به آن از سوی رسانه‌های غربی منتشر شده بود و بلافاصله در تیتر اول رسانه‌های منطقه‌ای قرار گرفت. همچنین رسانه‌های انگلیسی که این خبر غیر واقعی را منتشر کردند، بدون هیچ مدرکی و تنها با استناد به نقل قول‌های منابع ناشناس، مدعی شدند که گروه‌های مرتبط با ایران اقدام به ربایش این نفتکش کرده‌اند.
بر این اساس به نظر می‌رسد داستانسرایی خیالی دیگری با هدف التهاب‌آفرینی علیه ایران پایان یافته باشد، اما نکته جالب ماجرا این است که این رسانه‌ها و عناصر خودفروخته داخلی و خارجی آنان همچنان ادعای صداقت و حرفه‌ای بودن دارند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار