کد خبر: 1057858
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
اخبار ناگوار در مورد کرونا دلتا همه را خسته کرده. بی‌تفاوتی مردم از یک طرف و تصمیمات دست و پاشکسته و بی‌نتیجه مسئولان از طرف دیگر موجب شده تا فقط شاهد بالا رفتن میزان مبتلایان و به تبع‌آن آمار مرگ و میر‌های کرونایی باشیم.
سیداحمد هاشمی اشکا

اخبار ناگوار در مورد کرونا دلتا همه را خسته کرده. بی‌تفاوتی مردم از یک طرف و تصمیمات دست و پاشکسته و بی‌نتیجه مسئولان از طرف دیگر موجب شده تا فقط شاهد بالا رفتن میزان مبتلایان و به تبع‌آن آمار مرگ و میر‌های کرونایی باشیم. وضعیت وخیم استان‌ها موجب شده تا در اردبیل تقریباً ظرفیت تمام بیمارستان‌ها تکمیل شود و در شهرستان خلخال درخواست راه‌اندازی بیمارستان صحرایی داده شده. در بابل مازندران هم با بحرانی شدن اوضاع قرار است مرکز بستری موقت بیماران کرونایی آغاز به کار کند. در گیلان هم بحث خواهش و تمنا برای توجه به پروتکل‌های بهداشتی کنار گذاشته شده و برخورد قضایی با اصناف بی‌توجه به نکات بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

در گیلان بحث خواهش و تمنا از شهروندان به پایان رسیده و برخورد قضایی با اصناف بی توجه به پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است. در همین رابطه جانشین ستاد کرونای گیلان، با تأکید بر پوشش حداکثری واکسیناسیون گروه‌های هدف طی روز‌های آتی گفت: «متأسفانه برخی از افراد، اصناف و مشاغل و رستوران‌ها و تالار‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارد و لذا متخلفین را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.» محمود قاسم‌نژاد ادامه داد: «علاوه بر افزایش بیماران بستری، شاهد مراجعه زیاد بیماران سرپایی به مراکز درمانی هستیم.»
وی با بیان اینکه جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار و راهکار‌هایی جهت بهبود شرایط بیماری اتخاد شد، تصریح کرد: «به دنبال تشدید نظارت بر اصناف، اماکن عمومی و ادارات هستیم. قبلاً اصناف متخلف فقط اخطار می‌گرفتند، اما اکنون برخورد قضایی می‌شود. ادارات نیز باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش نیرو‌های خود اقدام کنند؛ البته برخی از ادارات این الزام را ندارند و بی‌توجهی می‌کنند که با آنان برخورد می‌شود.»
قاسم نژاد خواستار عدم تردد به گیلان و انسداد محور‌های ورودی و خروجی استان شد و بیان کرد: «مسدود کردن محور‌ها از اختیارات استان خارج است و ستاد‌های استانی نباید تصمیم مغایر با ستاد ملی کرونا داشته باشند لذا از قرارگاه عملیاتی می‌خواهیم محدودیت تردد به گیلان را در دستور کار قرار دهند.»
خلخال درخواست بیمارستان صحرایی داد
در اردبیل اوضاع آنقدر وخیم شده که با تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها در شهرستان‌های مختلف آن، حالا به فکر راه‌اندازی بیمارستان صحرایی افتاده‌اند. رئیس بیمارستان امام خمینی خلخال با بیان اینکه با توجه به افزایش بیماران کرونایی در این شهرستان، قصد راه‌اندازی بیمارستان صحرایی داریم، گفت: «با ورود شهرستان خلخال به شرایط حاد خطرناک و قرمز کرونایی به نظر می‌رسد آمار بستری‌ها از ۶۰ نفر کنونی افزایش پیدا کند به طوری که روزانه بیش از ۱۱۰ بیمار کرونایی با علائم اولیه به بیمارستان‌های خلخال مراجعه می‌کنند.»
علی ناظری به شرایط حساس کرونایی در این شهرستان و انتشار شدید ویروس دلتا کرونا اشاره کرد و ادامه داد: «ما دیگر در بیمارستان خلخال و بخش‌های مختلف امکان پذیرش بیماران را نداریم و به فکر راه‌اندازی بیمارستان صحرایی هستیم و از مسئولان استانی کمک خواستیم تا به داد شهرستان خلخال و افزایش بی‌رویه بیماران کرونایی بشتابند.»
ناظری درگیری گروه‌های سنی مختلف به ویژه جوانان را با ویروس دلتا کرونا یادآور شد و افزود: «بخشی از بیماران بدحال و تحت مراقبت ما جوانان و نوجوانان هستند که به دلیل مراجعه دیرهنگام ریه آن‌ها گرفتار این ویروس خطرناک شده است.»
آماده‌سازی مرکز بستری موقت در بابل
۳۵۷۳ بیمار بستری در بیمارستان‌های مازندران به دلیل کرونا حکایت از روز‌های سیاه این استان در مقابله با ویروس وحشی دلتا دارد به طوری که دیگر بیمارستان‌ها جایی برای پذیرش بیماران ندارند و علوم پزشکی بابل با توجه به اینکه این شهرستان وضعیت خوبی ندارد شروع به آماده‌سازی مرکز بستری موقت بیماران کرده است.
براساس گزارش‌های رسیده ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۹۲ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند. اتفاقی که مورد تأیید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفته و در تکمیل آن گفته: «هم اکنون ۲۴۹۳ بیمار کرونایی در مراکز بهداشتی تحت درمان هستند که از این تعداد ۳۶۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.»
در میان شهرستان‌های مازندران وضعیت بابل آنقدر بحرانی شده که قرار است مرکز بستری موقت بیماران کرونایی سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» با ظریف اولیه ۸۰ تخت در سالن ورزشی مخابرات واقع در کمربندی شرقی به زودی آغاز به کار کند. این مرکز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سپاه پاسداران، مخابرات و هلال‌احمر شهرستان بابل تجهیز و آماده شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار