کد خبر: 1057821
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

روش‌ افزایش امنیت هنگام ورود به اپلیکیشن‌های پرداخت

رپورتاژ آگهی/ یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه اکثر مردم در استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت، اطمینان از امنیت آنهاست. امنیت اطلاعات در این برنامه‌ها امری بسیار مهم و حیاتی است که برای جلوگیری از سوء‌استفاده و دسترسی دیگران به اطلاعات کارت بانکی باید توجه ویژه‌ای به آن کنید. یکی از بهترین روش‌های افزایش امنیت در اپلیکیشن‌های پرداخت استفاده از رمز عبور هنگام ورود به برنامه است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید از دسترسی و سوء‌استفاده دیگران به اطلاعات کارت‌های بانکی خود جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که در تمامی اپ های پرداخت نمی‌توانید رمز عبور تعریف کرده و از آن استفاده کنید. برای مثال در اپلیکشن پرداخت همراه کارت می‌توانید برای ورود، رمز عبور تعریف کنید. همچنین اگر موبایل شما از اثرانگشت پشتیبانی کند برای ورود به برنامه می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. علاوه بر این، شما این امکان را دارید که صفحه اپلیکیشن را هم به صورت آنی قفل کنید یا بعد از یک دقیقه. در گوشی‌های مجهز به سیستم اثر انگشت می توان به جای وارد کردن رمز، از طریق اثر انگشت وارد همراه کارت شد.

سایر اقدامات اپ‌های پرداخت برای حفظ امنیت

شناخت پیشینه اپلیکیشن‌ها

برای اطمینان و آگاهی از امنیت اپلیکیشن‌ پرداخت، بد نیست که درباره پیشینه آن تحقیق کرده و آن را بشناسیم. اپلیکیشن‌های پرداخت معتبر معمولا تحت‌نظر یکی از بانک‌های کشور هستند که خود بانک مربوطه نیز تحت‌نظر بانک مرکزی فعالیت دارد. براساس توافقات انجام شده با بانک‌ها امنیت این برنامه‌ها به صورت سالیانه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به بانک ارائه می‌گردد.

برای مثال اپلیکیشن همراه کارت تحت نظر بانک آینده، اپلیکیشن آپ تحت نظر بانک کشاورزی، اپلیکیشن تاپ تحت نظر بانک پارسیان و اپلیکیشن سکه متعلق به بانک ملت است.

وضعیت اپلیکیشن در استورها

به طور معمول، اپلیکیشن‌های رسمی و معتبر تعداد دانلود و نصب زیادی در استورها دارند و نظرات زیادی درباره آنها نوشته می‌شود. این اپلیکیشن‌ها معمولا چند میلیون دانلود و نصب دارند مثلا اپلیکیشن همراه کارت در کافه بازار که استور رسمی کشورمان است 2 میلیون نصب فعال و بیش از 5 میلیون نصب فعال در گوگل‌پلی دارد.

ذخیره نشدن برخی اطلاعات کارت بانکی

برای مثال در اپلیکیشن همراه کارت و آپ، رمز دوم کارت بانکی و  CVV2در هر بار استفاده از کاربر پرسیده شده و برای جلوگیری از هر گونه خطر امنیتی، در دیتابیس ذخیره نمی­‌شود. این مورد برای حفظ امنیت اطلاعات مالی و بانکی شما لازم است.

در همراه کارت می‌توانید پرداخت های روزانه خود مانند کارت به کارت، دریافت موجودی حساب، استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت، موبایل، آب، برق، گاز، خلافی خودرو، پرداخت کرایه تاکسی، خرید و شارژ بلیط مترو و اتوبوس، خرید شارژ رایتل، ایرانسل، همراه اول و خرید بسته اینترنت از همین اپراتورها را انجام دهید.

تبلیغات در فضاهایی که نیاز به مجوز دارند

تبلیغات در فضاهای رسمی کشور معمولا تحت نظارت نهادهای قانونی انجام می‌شود و تنها شرکت‌هایی می‌توانند در این فضاها تبلیغ کنند که مجوز داشته باشند. بنابراین، علاوه بر 2  فاکتوری که پیش از این ذکر شد، در صورتی که یک اپلیکیشن پرداخت در یک فضای رسمی کشور تبلیغ شده باشد می‌توان به آن اعتماد کرد؛ مانند بیلبوردهای تبلیغاتی.

برای انتشار بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر حتما باید از چند نهاد رسمی مجوز گرفت. پس اپلیکیشنی که برای تبلیغات از این بیلبوردها استفاده کرده باشد، تایید شده و معتبر است. مانند بنرهای تبلیغاتی اپلیکیشن همراه کارت، آپ، تاپ، 780 و … موجود در سطح شهرهای مختلف کشور.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار