کد خبر: 1057499
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
فرماندار چهارباغ عنوان کرد
فرماندار چهارباغ گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی برای سال جاری از سوی استانداری البرز به این شهرستان اختصاص یافت.

قدرت‌الله شمیرانی در اولین جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چهارباغ که با حضور حدادی نماینده شهرستان‌های چهارباغ، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی و ناصری معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار کرد: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی برای سال جاری از سوی استانداری البرز به شهرستان چهارباغ اختصاص یافت.

وی بیان کرد: از این ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۹ میلیارد تومان از محل استانی، ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توازن و ۵۰۰ میلیون تومان از محل ارزش افزوده است.

فرماندار چهارباغ با بیان اینکه در توزیع بودجه توجه خاص به امور زیربنایی با پیوست فرهنگی شده است، تصریح کرد: این اعتبارات در ۱۸ سرفصل و ۶۴ عنوان پروژه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان چهارباغ مصوب شد.

لزوم توسعه زیربنایی خدمات شهری به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته

وی در خصوص اعتبارات ۱۴۰۰ استانی خاطرنشان کرد: حمل و نقل، کشاورزی و منابع طبیعی، آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر، منابع آب، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب، توسعه زیربنایی خدمات روستایی، توسعه زیربنایی خدمات شهری به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته، توجه اساسی به زیرساخت‌ها و پیوست فرهنگی در بودجه شهرستان چهارباغ در جلسات کارشناسی بر اساس آمایش سرزمینی مورد توجه خاص بوده است.

شمیرانی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست در جذب اعتبارات ملی و پیگیری تخصیص‌های ملی و استانی همت دوچندان داشته باشند و ضمن رعایت ضوابط بودجه‌ای سال جاری در خصوص استفاده از اعتبارات مناطق محروم و تعمیر و تجهیز نیز از طریق مختلف پیگیری لازم داشته باشند.

مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی هستند

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان چهارباغ بر نگاه بودجه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های مربوطه در حوزه حمل و نقل، کشاورزی و منابع طبیعی، راه‌های شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ساماندهی فاضلاب شهری و آموزش تأکید کرد و افزود: مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی و شاخصه‌های فرهنگ عمومی مثل هنر و ورزش و مسائل جوانان هستند نباید مورد غفلت قرار گیرد که البته مورد تأکید نماینده شهرستان در مجلس هم است.

وی همچنین از دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشند خواست زمینه جذب اعتبارات ملی فصل پنجم از طریق مؤسسات غیردولتی با ارائه طرح‌های اثرگذار را فراهم کنند.

فرماندار شهرستان چهارباغ در پایان این جلسه از تلاش‌ها و توجه ویژه شهبازی استاندار البرز و حدادی نماینده مردم چهارباغ، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در اختصاص کد بودجه‌ای مستقل و اعتبارات ویژه برای شهرستان تازه تأسیس چهارباغ تشکر و قدردانی کرد و بر وحدت و همدلی وهم افزایی برای ارتقای شهرستان تأکید و موفقیت‌های بودجه‌ای و استقرار ادارات را از برکات این مهم دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار