کد خبر: 1057083
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری پیاده روی بزرگ عید غدیر، گفت: این برنامه از محل پارک مهر ولایت شهرک اندیشه تا امامزاده کججانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی  افزود: این برنامه روز چهارشنبه ششم مرداد ماه جاری از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۸ برگزار می‌شود که در طی این مسیر، پنج ایستگاه صلواتی با همکاری مساجد منطقه پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در انتها قرعه کشی برای سفر به مشهد مقدس، لوازم خانگی، لباس‌های ورزشی و هدایای دیگر انجام می‌گیرد.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: رویکردی که از سال گذشته در امامزاده‌های استان دنبال شده است، راه اندازی مراکز افق (مجموعه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) و برنامه‌هایی است که در قالب این مجموعه برگزار می‌شود.
وی افزود: فعالیت در این مراکز، گاه حتی فراتر از امامزاده رفته و با مشارکت نهادهای مختلف در حوزه تامین جهیزیه، مددرسانی، کارآفرینی و اشتغال جوانان و حرفه آموزی در جوار امامزادگان انجام می‌ شود.
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های این اداره کل در دهه ولایت، خاطرنشان کرد: دعای عرفه در امامزاده‌های استان پخش شد و حدود ۱۷ امامزاده در رابطه با عید غدیر فعالیت کرده و در هشت امامزاده شاخص کشوری استان نیز کارویژه‌هایی هم‌چون اطعام نیازمندان در روز عید قربان انجام شد.
وی با بیان این‌که تنها در شهر تبریز، ۶۰ قربانی و در بین نیازمندان توزیع شد، گفت: هشتم مرداد ماه نیز بلافاصله پس از ادای نماز جمعه در جوار مصلی امام (ره) تبریز، با مشارکت موسسه شهید فاتح و باکری برای ۴۰ زوج جوان، جهیزیه کامل هدیه داده خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی افزود: به یمن عید ولایت امیرالمومنین (ع) برای ۲۰ زوج سادات نیز در جوار امامزاده سیدحمزه تبریز، جهیزیه تدارک دیده شده و جشن ازدواج سادات با نیت واقفان نیز صبح ششم مداد ماه برگزار می‌شود.
وی اعلام کرد: زوج‌های سادات نیازمند در سراسر استان (یکی از زوج‌ها و یا هر دو سادات) که می‌خواهند از این اکرام علوی برخودار شوند، در صورت داشتن شرط مهریه کمتر از ۱۱۰ سکه، می‌توانند جهت دریافت هدیه خود از اداره اوقاف ثبت نام کنند که هدایای آن‌ها در روز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اهدا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در خصوص طرح اطعام غدیر نیز گفت: روز چهارشنبه در جوار امامزادگان و سایر نقاط شهر تبریز، بیش از ۱۰ هزار پرس غذا پخش و ۱۰ هزار پرس غذای دیگر نیز روز پنجشنبه در جوار امامزاده کججانی تبریز توزیع می‌شود.
وی با اشاره به راه اندازی کاروان‌های شادی با مبداء امامزادگان و برنامه‌های معنوی عید غدیر با ارگان‌های مختلف استان در روز عید غدیر، گفت: در کنار اجرای تکریم از سادات و تجلیل از خادمان غدیر، کتاب "سیره اخلاقی تربیتی امام علی (ع)" به قلم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه محبوب مردم تبریز روز چهارشنبه رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت امامزاده سیدمحمد کججانی، گفت: پیمانکار ساخت آزادراه تبریز- سهند وعده داده که در راستای سهولت دسترسی به این امامزاده، دسترسی اهالی روستای کرجان و مجموعه پارک علم و فناوری یک رمپ خروجی از این آزادراه به سمت امامزاده با سرمایه گذاری خود ایجاد کند که اکنون در مرحله بررسی قرار دارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که ظرفیت موجود در سازمان اوقاف طی سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده بود، ادامه داد: اکنون اوقاف در عرصه‌های مختلف برای سهولت امور مردم هم‌چون تملک اعیانی رایگان، احیای باغات و عرصه کشاورزی، مجموعه‌های دانش بنیان وارد شده است.
وی با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ باغ وقفی در استان، گفت: طرح نصب امین در راستای مردمی سازی موقوفات و بهره وری بهتر و بیشتر از مجموعه‌های وقف جزو طرح‌های مهم بوده و حتی منجر به افزایش درآمدزایی می‌شود که قرار است تا پایان شهریور ماه بیش از ۱۰۰ امین در استان نصب شوند. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به موقوفات موجود در استان، اعلام کرد: ۴۳۵ مدرسه وقفی در استان وجود دارد و هم‌چنین شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز، هفت بیمارستان و بیش از ۵۰ درمانگاه در استان نیز در عرصه وقفی قرار دارند.
وی از چاپ دایره المعارف اسناد رسمی وقفی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: کل آثار مکتوب وقفی شامل وقفنامه اولین موقوفه آذربایجان تا موقوفات کنونی و حاشیه نگاری‌های آن‌ها در قالب کتاب ۱۴ الی ۱۵ جلد به چاپ می‌رسد و انتهای این کتاب برای ثبت وقفنامه‌های جدید نیز باز خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر