کد خبر: 1057062
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
فرمانده کل سپاه در نشست با بسیجیان استان کرمانشاه:
فعالیتی که امروز بسیجیان انجام می‌دهند در امتداد فعالیت‌هایی است که از گذشته تاکنون انجام داده‌اند و در واقع فعالیت آنان حرکت در یک مسیر طولانی و بدون انتهاست که آن هم ارائه خدمت به مردم است.

فعالیتی که امروز بسیجیان انجام می‌دهند در امتداد فعالیت‌هایی است که از گذشته تاکنون انجام داده‌اند و در واقع فعالیت آنان حرکت در یک مسیر طولانی و بدون انتهاست که آن هم ارائه خدمت به مردم است.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سفر به استان کرمانشاه، در نشست صمیمی با فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت استان کرمانشاه، با بیان اینکه بسیج یک نیروی قدرتمند تمام‌کننده و پایان‌ناپذیر است خطاب به بسیجیان اظهار کرد: اگر شما می‌بودید هیچ‌گاه ظلم و جفایی که در حق ائمه معصومین (ع) در ادوار مختلف شده بود اتفاق نمی‌افتاد و اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم می‌بینیم که هیچ‌گاه در برابر دشمنان شکست نخورده ایم و اگر ضعفی بوده ناشی از سستی ایمان ما بوده است، نه قدرت دشمن. وی افزود: قدرت دشمنان ظاهری است و بر اساس آموزه‌های قرآنی، اگر تمام کفار و دشمنان جمع شوند حتی قادر به ساخت یک پشه هم نیستند و آن‌ها در برابر خداوند کوچک‌ترین ارزشی ندارند، ولی بسیجیان و نیرو‌های مخلص جهان اسلام نزد خداوند عزیزند و دارای ارزش بسیار والایی هستند.
بسیج خاتمه‌دهنده مشکلات و مخاطرات ملت ایران
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه بسیج خاتمه‌دهنده مشکلات و مخاطراتی است که برای ملت ایران ایجاد می‌شود، تصریح کرد: کار بسیج نجات بخشی است. ما از یک نیروی قدرتمندی برخورداریم که هرکجا کشور با مشکلی مواجه شود، از آن برای حل مشکلات استفاده می‌کنیم و بسیج در صحنه واقعیت و در میدان مرتفع‌کننده مشکلات جامعه است.
سرلشکر سلامی با اشاره به پیشینه بسیج از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون که با درخشش مستمر همراه بوده است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، بسیج نقطه مرکزی خاتمه جنگ به نفع ملت ایران بود. بسیج بعد از دوران دفاع مقدس نیز در همه بحران‌های سخت از جمله حوادث طبیعی و یا فشار‌هایی که توسط دشمنان بر ملت ایران تحمیل می‌شود، همچنان با نشاط و بالنده کار خود را در خدمت رسانی به مردم انجام می‌دهد. سرلشکر سلامی خاطر نشان کرد: فعالیتی که امروز بسیجیان انجام می‌دهند در امتداد فعالیت‌هایی است که از گذشته تاکنون انجام داده‌اند و در واقع فعالیت آنان حرکت در یک مسیر طولانی و بدون انتهاست که آن هم ارائه خدمت به مردم است.
به عمود مرکزی خیمه دشمن نزدیک شده‌ایم
وی با بیان اینکه دشمنان در عین حال منتظر فرصت‌ها هستند و با همه ابزار‌ها به صحنه آمده‌اند که اقتصاد ما را فلج و مردم ما را از نظام جدا کنند، افزود: آن‌ها می‌خواهند راه جهاد را روی ما ببندند، دست‌های ما را در محیط‌های بیرونی و اتصال ما را با جهان اسلام قطع کنند تا در نهایت ما را تسلیم کنند، اما در تمام این آرزو‌ها شکست خوردند. ما افسردگی و پژمردگی را در چهره و در گفتمان دشمنان می‌بینیم، ما همیشه آن‌ها را رصد می‌کنیم، ما فراز‌های آخر این مبارزه را داریم طی می‌کنیم و خیلی از طناب‌های خیمه این‌ها را قطع کردیم، فقط عمود مرکزی باقی مانده که به آن هم نزدیک شدیم.
فرمانده کل سپاه از بسیج به‌عنوان محلی برای تربیت صالحان و عابدان نام برد و اضافه کرد: به‌طور قطع افرادی که در چنین فضای معنوی رشد می‌کنند، می‌توانند برای خدمت به کشور و انقلاب اسلامی آماده شوند. دشمنان اسلام زیاد تلاش کردند، ولی هر چه بیشتر تلاش کنند بیشتر در باتلاق فرو می‌روند. با توکل به خدواند متعال تحریم‌ها یک به یک در حال بی اثر شدن هستند و با تلاش جوانان با ایمان و با استعداد این مرز و بود روز به روز در حال پیشرفت‌های چشمگیر در تمامی عرصه‌ها هستیم.
بسیج باید پناهگاهی برای مردم و حل مشکلات آن‌ها باشد
سردار سلامی خاطر نشان کرد: امروز برنامه ما برای شکست نخوردن نیست. برنامه ما پیروز شدن و فتح عرصه‌های بزرگ‌تر است و جهاد ما پیروز شدن در برابر زیاده خواهی دشمنان است. فرمانده‌کل سپاه بسیج را مدرسه عشق و کانون تعلیم، تربیت و ساخت شخصیت جوانانی که به‌عنوان الگوی جامعه شناخته می‌شوند، توصیف و تصریح کرد: بسیجیان یک صفت نبوی دارند؛ طبیب هستند و برای درمان بیماری‌های معنوی جامعه و سالم‌سازی جوانان تلاش می‌کنند. وی با ابراز اینکه بسیج برای نفوذ در قلب‌ها و دل‌های مردم تلاش می‌کند، گفت: ما در بسیج باید همچون پناهگاهی برای مردم، در جهت حل مشکلاتشان گام برداریم.
سرلشکر سلامی با هشدار نسبت به اینکه دشمنان ما بیکار ننشسته‌اند و از هر روشی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند، گفت: به‌رغم تمامی توطئه‌ها و ترفند‌ها امروز دشمنان ملت ایران دریافته‌اند که تهدید نظامی علیه ما بی‌خاصیت است و برایشان پاسخگو نیست و اگر دست به اقدام نظامی علیه ایران اسلامی بزنند، نتیجه عکس خواهند گرفت و پشیمان خواهند شد. سرلشکر حسین سلامی افزود: هر ملتی که اراده کند در صحنه بایستد و از خود در مقابله با دشمنان دفاع کند، پیروز است و شکست نخواهد خورد.
دشمنان به جنگ با امید مردم رو آورده‌اند
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه دشمنان با شکست در عرصه نبرد نظامی از جمله جنگ‌های نیابتی و تروریسم تکفیری به نبرد در عرصه امید روی آورده و امید مردم و جوانان را هدف قرار داده اند، گفت: ما راه را بر دشمنان بسته ایم و محاسبات آن‌ها با هدف فتنه افکنی راه به جایی نمی‌برد و با دیدن تصاویر بسیجیان روی زمین مضطرب می‌شوند. وی با بیان اینکه دشمنان خدا می‌دانند این سرزمین شکست‌ناپذیر است، گفت: وقتی مردانی این چنین مصمم هستند، ملت ما و امت اسلام سرافراز می‌ماند و کسی نمی‌تواند به مسلمانان تعرض کند. سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه شما بسیجیان نمایندگان ملت ایران هستید و ملت پشتیبان شما است، گفت: شرف، کرامت، جوانمردی، غیرت، ایثار، محبت خصیصه بسیجیان است، بسیج و بسیجیان امروز هم جمال الهی و هم جلال الهی دارند و در مقابل دشمن از شوکت الهی برخوردارند، آن‌ها در مقابل مستکبران عظمت الهی دارند و در مقابل ستمکاران، قلب‌هایشان به ذکر الهی آرام است. بسیجیان از هیچ دشمنی نمی‌ترسند و در عین حال جمال رحمت و محبت هستند. زینت‌یافته به پاکی و طهارتند، اهل ایثارند و این رخساره معنوی بسیج ماست. وی با بیان اینکه دشمن از ضربه زدن به فیزیک نظام ما ناامید و مأیوس شده است، خاطرنشان کرد: جنگ نظامی از گزینه‌های دشمن خارج شده و این‌ها واقعیت است. دشمن، روح معنابخش نظام ما، مردم و دین مردم ما، فرهنگ، معیشت و سلامت آنان را هدف قرار داده است.
انتهای ایستادگی ما زوال کامل دشمن است
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه بسیج تعیین‌کننده‌ترین نیروی امام و امت و نظام اسلامی است، تصریح کرد: بسیج در عرصه و میدان ایستاده است تا از ارزش‌های والای ملت تحت فرمان حضرت امام خامنه‌ای دفاع کند و این دفاع امروز برجسته‌ترین فراز تاریخ مقاومت ماست که در جریان است.
سرلشکر سلامی تأکید کرد: ما تا انتها ایستاده‌ایم و انتهای این ایستادگی زوال کامل دشمنی است که امروز می‌بینیم غروب را تجربه می‌کند و خورشید درخشان انقلاب ما در مرکز آسمان افتخار این ملت ایستاده است و نورافشانی می‌کند. وی در پایان با اشاره به اینکه، ولی امر مسلمین جهان به بسیجیان بسیار دلبسته و امیدوار است و جهاد امروز ما اجازه ندادن به تحقق آرزو‌های دشمن است، افزود: لباس جهاد از تن ما بیرون نخواهد آمد، جهاد بر اندام جوانان ما زینت یافته است. جوانان بسیجی ما مروجان سعادت جامعه و مجاهدانی هستند که از حیثیت این ملت دفاع می‌کنند و ما تا آخر این ماجرا که غروب مطلق دشمنان ماست، ایستاده‌ایم و به پیروزی ایمان داریم و آن را تعقیب خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار