کد خبر: 1056721
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
فرمانده نداجا با بیان اینکه حضور ناوهای سهند و مکران در خلیج فنلاند رویدادی تاریخی است، گفت: این موفقیت به معنی بازشدن دروازه‌های دریای شمال و فنلاند به روی ناوگان دریایی ایران است.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در بدو ورود به سن پترزبورگ برای شرکت در جشن رژه دریایی نیروی دریایی ارتش روسیه، با بیان اینکه حضور ناوهای سهند و مکران در خلیج فنلاند رویدادی تاریخی است، گفت: این موفقیت به معنی باز شدن دروازه‌های دریای شمال و فنلاند به روی ناوگان دریایی ایران است.

خانزادی در ادامه تاکید کرد که این دو ناو ایرانی که از ماه‌ها پیش این ماموریت خود را آغاز کرده بودند اکنون به آب‌های خلیج فنلاند و آب‌های سن پترزبورگ رسیده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: طی این سفر دریایی طولانی، ناوهای ایرانی وارد آب‌های استراتژیک جهان شدند، چیزی که کاملاً بی‌سابقه بود.

به گزارش مهر، ناوشکن ایرانی «سهند» و ناو پشتیبانی آن «مکران» پیش از این برای حضور در این مراسم وارد خلیج فنلاند و بندر سن پترزبورگ شده‌اند.

ناوبندر مکران به دلیل عمق کم محل رژه و بزرگی این یگان شناور در دلتای ورودی رودخانه نوا (خلیج فنلاند) در فاصله ۲۵ مایلی محل رژه استقرار خواهد یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار