کد خبر: 1056661
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
«لاله‌زار شهدای بزرگ ایران است، خوزستان برای ما نه‌تن‌ها مهم بلکه مقدس است، ما وقتی روی این خاک قدم می‌گذاریم احساس هویت می‌کنیم.»

سرویس سیاسی جوان آنلاین: «لاله‌زار شهدای بزرگ ایران است، خوزستان برای ما نه‌تن‌ها مهم بلکه مقدس است، ما وقتی روی این خاک قدم می‌گذاریم احساس هویت می‌کنیم.»

این مطلب را فرمانده کل سپاه روز گذشته در دیدار با جمعی از روستاییان خوزستان عنوان و تأکید کرد: با این مردم تا انتهای کار همراهیم و هرگز آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت. سردار سلامی قرار است در این سفر از نحوه خدمات رسانی در روستا‌ها و شهر‌های درگیر با تنش آبی استان خوزستان بازدید کند. بازدید و ارزیابی از روند اجرای طرح‌های آبرسانی سپاه و بسیج در استان خوزستان نیز از دیگر برنامه‌های فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان شده است.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه سفر به خوزستان جهت بررسی آخرین وضعیت تنش آبی در این استان اظهار داشت: به دنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب امروز خدمت برادران‌مان در سپاه حضرت ولیعصر سپاه خوزستان رسیدیم تا از نزدیک شاهد فعالیت و تلاش‌های آنان باشیم. سردار سلامی در خصوص اقدامات سپاه برای رفع مشکلات خوزستان گفت: توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تحت عنوان طرح غدیر حدود ۵۲۵ کیلومتر لوله با قطر دو متر از منطقه شوش کشیده است که شهر‌های مختلفی از جمله دارخوین، اهواز، خرمشهر، هویزه، شادگان، حمیدیه و آبادان را آب رسانی می‌کند.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: در این بحران آبی اخیر هم تلاش‌های برادران سپاه قابل تقدیر است، در حال حاضر ۶۰ دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری به صورت سیار در ۸۷ روستای منطقه در حال آب رسانی هستند و امروز ۴۰ دستگاه دیگر نیز بدان اضافه می‌شود و حدود ۱۵۰ دستگاه تانکر ثابت آب در روستا‌ها نیز تهیه شده است.
سرلشکرسلامی ادامه داد:درحدود۹۱کیلومتر لوله نیز در تعدادی از روستا‌های منطقه ازجمله غیزانیه، دشت آزادگان، جفیر در حال نصب و جاگذاری است. همچنین دومخزن ۴۰ هزار مترمکعبی در غرب شوش ایجاد شده است و آب را ذخیره می‌کند.
فرمانده کل سپاه بیان کرد: در خصوص فاضلاب اهواز نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قراردادی را منعقد کرده و حتی تجهیز کارگاه نیز انجام شده، امیدواریم با تأمین اعتبار در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از پروژه باشیم تا مشکل فاضلاب اهواز حل شود. سرلشکر سلامی تصریح کرد: نکته مهم این است که ما به این مردم متعهد و وفادار هستیم، آن‌ها را تنها نمی‌گذاریم و در سختی‌ها همگام آن‌ها هستیم، همانطور که در سیل سال ۹۸ برادران عزیز ما در تمام مناطق سیل زده با مردم و سختی‌هایشان همراه بودند.
فرمانده کل سپاه گفت: اینجا که شما ایستاده‌اید لاله‌زار شهدای بزرگ ایران است، خوزستان برای ما نه‌تن‌ها مهم بلکه مقدس است، ما وقتی روی این خاک قدم می‌گذاریم احساس هویت می‌کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با این مردم تاانت‌های کار همراهیم و هرگز آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت.
تمام تلاش مسئولان بر رفع مشکلات خوزستان است
روحانی رئیس‌جمهور نیز دیروز و در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو با اشاره به گزارش وزیر نیرو از تصمیمات و اقدام برای حل مشکلات خوزستان، اظهار داشت: اقدامات خوبی در این ایام برای رفع مشکلات اخیر استان انجام شده و مشکلات استان کم شده است و معاون اول رئیس‌جمهور و تعدادی از وزیران دولت برای بررسی و حل مشکلات مردم در استان حضور دارند. روحانی با بیان اینکه مشکل کم آبی امروز استان به خاطر کاهش ۵۲ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته و خشکسالی بی سابقه ناشی از آن به همراه افزایش دمای هوا در این منطقه است، گفت: به خاطر کمبود آب پشت سد‌ها که ۵۰ درصد کاهش داشته است، نمی‌توانیم آب پشت سد‌ها را رهاسازی کنیم، چون در شهریور و مهر مردم دچار مشکل بیشتری خواهند شد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در طول هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید کار‌های بسیار مهم و ارزشمندی در حوزه‌های مختلف از جمله تأمین برق، حل مشکل آب و فاضلاب شهر‌های مختلف استان، آماده‌سازی زمین‌های کشاورزی و توسعه منطقه آزاد اروند در استان خوزستان انجام شده است، گفت: کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به خوزستان قابل قبول است. روحانی با تأکید بر اینکه باید مشکل خوزستان کامل حل شود، گفت: اعتراض حق روشن مردم خوزستان است و اگر تعداد اندک چند ده نفره را کنار بگذاریم، بقیه مردم اعتراض به‌حقی داشته‌اند و خواستار حل و فصل مشکلاتشان بودند و در این راستا مسئولان هم تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا مشکلات مردم بزرگوار استان برطرف شود.
هیئتی از کمیسیون امنیت ملی به خوزستان می‌رود
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیئتی از این کمیسیون به خوزستان در هفته جاری خبر داد.
ابراهیم عزیزی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: هیئتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفته جاری سفری به خوزستان خواهد داشت تا مسائل و مشکلات این استان را بررسی کند. به گفته وی گزارشی از این سفر به کمیسیون امنیت ملی داده خواهد شد. طی روز‌های گذشته مشکلات پیش آمده در تأمین آب استان خوزستان باعث نارضایتی مردم این استان شده است که در راستای حل آن رئیس کمیسیون انرژی مجلس با مأموریت رئیس مجلس در این منطقه حضور پیدا کرد و اخیراً هم معاون اول رئیس‌جمهور به استان خوزستان سفر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار