کد خبر: 1056342
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
نمکی، گفت: دیروز میزان واکسیناسیون در کشور از مرز ۴۰۰ هزار واکسن گذشت و امید است که رکوردهای جدیدتری با افزایش مراکز واکسیناسیون داشته باشیم.

به گزارش جوان از لرستان، «سعید نمکی»، امروز(29تیر)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان لرستان در مدیریت کرونا از استان های موفق بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: میزان بیماری و بستری، میزان مرگ و میر نسبت به ابتلا در سطح استان، تعداد تست‌ها و پیگیری‌هایی که داشته‌اند چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: برای استان لرستان بیش از شش تا هفت دستگاه «سی تی اسکن»، «ام آر آی» فرستادیم و امکانات مناسبی برای تجهیز تخت‌های «آی سی یو» که تقریباً دو برابر شده، را اختصاص دادیم.

نمکی بیان داشت: برای تکمیل بیمارستان نیایش و بعضی از بیمارستان‌های نیمه کاره اعتبارات خوبی در حال تصویب است که تکمیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای هزار نفر جمعیت ۱.۵ تخت در استان داریم که متوسط کشوری در این رابطه ۱.۶ تخت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: اگر این کمک‌ها برای تجهیز تخت‌های جدید صورت گیرد، نرم تخت‌های استان از نرم متوسط کشوری هم بالاتر خواهد شد.

نمکی با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون در کشور دیروز از مرز ۴۰۰ هزار واکسن گذشت، اظهارداشت:  امیدواریم که رکوردهای جدیدتری با افزایش مراکز واکسیناسیون و همچنین واکسن برای گروه های مختلف، داشته باشیم.

 

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار