کد خبر: 1055723
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به رسالت خطیر شورای نگهبان در قانون اساسی، تشخیص اسلامیت نظام و قانون اساسی اشاره کرد و گفت: این شورا در انتخابات ها به رسالت خطیر خود به خوبی عمل می کند.

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز(24تیر) در دیدار با رئیس و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در لرستان به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار داشت: تشخیص اسلامیت نظام بر عهده شورای نگهبان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان به وظایف شورای نگهبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: با وجود مخالف برخی با شورای نگهبان، این نهاد در انجام وظایف خویش همواره موفق عمل کرده و با استقامت سختی ها را طی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به نقش آفرینی شورای نگهبان و انجام وظیفه این نهاد انقلابی اشاره کرد و افزود: قانون اساسی از مهم ترین وظایف شورای نگهبان است که سبب می‌شود اختلاف سلیقه‌ها در اجرای قانون ایجاد نشود.

وی با اشاره به مخالفت برخی با شورای نگهبان، ادامه داد: برخی از آنها با اسلامیت نظام مخالف هستند و شورای نگهبان را حافظ این اسلامیت می‌دانند و برخی دیگر به واسطه عدم احراز صلاحیت‌ها مخالفت می کنند که این امر طبیعی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه اسلام، مردم و انتخابات از ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی با هم بودند، خاطرنشان کرد: فراهم کردن اموری که سبب شود اسلام، مردم و انتخابات کنار یکدیگر قرار بگیرند به عنوان یک وظیفه شرعی، دینی و ملی برعهده همه است.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار