کد خبر: 1055331
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
وزارت بهداشت تایلند روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ نفر از کارکنان پزشکی این کشور که دو دوز واکسن کرونای چینی «سینووک» را دریافت کرده بودند به کرونا مبتلا شده‌اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: وزارت بهداشت تایلند روز یکشنبه اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ نفر از کارکنان پزشکی این کشور که دو دوز واکسن کرونای چینی «سینووک» را دریافت کرده بودند به کرونا مبتلا شده‌اند و به همین دلیل مقام‌های تایلند به دنبال تزریق دوز بوستر (یادآور) برای افزایش ایمنی هستند.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، از ماه آوریل تا ژوئن، از ۶۷۷ هزار و ۳۴۸ نفر از پرسنل پزشکی تایلند که دو دوز واکسن سینووک را تزریق کردند، ۶۱۸ نفر مبتلا به کرونا شده‌اند. یک پرستار جان باخته و یک نفر دیگر از کارکنان پزشکی هم در شرایط بحرانی قرار دارد.

یک هیئت متخصص در تایلند، تزریق دوز سوم برای تحریک ایمنی کارکنان پزشکی در معرض خطر را توصیه کرده است. به گفته این متخصصین، دوز سوم باید از واکسنی متفاوت یعنی وکتور ویروسی مانند استرازنکا یا یک واکسن تولیدشده با روش mRNA باشد.

تایلند از زمان همه‌گیری بیماری کرونا در مجموع ۳۳۶ هزار و ۳۷۱ مورد عفونت تایید شده و ۲۷۱۱ مورد فوتی را اعلام کرده است.

پیش از این نیز مقامات اندونزی اعلام کرده بودند بیش از ۳۵۰ نفر از پزشکان و کارکنان پزشکی در این کشور با وجود تزریق واکسن کرونای چینی سینووک به کرونا مبتلا شده‌اند و تعدادی نیز بستری شده‌اند. این اتفاق در منطقه‌ای از اندونزی رخ داده که دچار شیوع واریانت هندی ویروس کرونا شده، واریانتی که مسری‌تر است.

به گزارش تسنیم، ایران تاکنون واکسن‌های اسپوتنیک‌وی، بهارات، سینوفارم و آسترازنکا را وارد کرده و اقدام به واردات واکسن سینووک نکرده است. شیوع ویروس‌های جهش یافته کرونا در جهان، اثربخشی واکسن‌ها در پیشگیری از ابتلا را تحت تأثیر قرار داده است البته بر اساس شواهد موجود، واکسیناسیون علیه کرونا میزان مرگ و میر را در سطح جوامع به حد چشمگیری کاهش می‌دهد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار