کد خبر: 1055189
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: طرح بازدید میدانی از مدارس این استان با رویکرد نظارت بر فرآیند ثبت نام دانش آموزان و پروژه مهر ۱۴۰۰ کلید خورد.

سالار قاسمی هدف از اجرای طرح بازدید میدانی را بررسی وضعیت مدارس با نگاه کارشناسی و همچنین شناسایی نقاط ضعف مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با توجه به شرایط خاص کرونایی که درآن قرار داریم، ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح معاونین و کارکنان حوزه ستادی وضعیت مدارس البرز را از نزدیک رصد می کنند،خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان در سال تحصیلی جدید دغدغه آموزشی و پرورشی دارند که بازدید های میدانی می تواند نقش بسزایی در کاهش دغدغه های اولیا داشته باشد.

قاسمی بیان داشت: در قالب این بازدید میدانی،علت کوتاهی مدارس نسبت به دستورالعمل های ثبت نام دانش آموزان و بازگشایی مدارس درقالب اجرای پروتکل های بهداشتی و پروژه مهر۱۴۰۰ مورد بررسی قرارمی گیرد.

وی تصریح کرد: نقاط ضعف مدارس به صورت تذکر شفاهی و کتبی به مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز منعکس می شود تا ظرف مدت کوتاهی مشکلات برطرف گردد.

قاسمی حاصل این بازدید میدانی را اطمینان بخشی به والدین برای شروع سال تحصیلی جدید در مدارس البته با رعایت کامل قوانین و پروتکل های بهداشتی درکنار رفع برخی از اشکالات جزئی درآماده سازی مدارس برشمرد.

وی یکی از بال های پیشرفت و موفقیت درآموزش و پرورش را مشارکت والدین دانست و اضافه کرد: برای رضایت مندی آنها ازهیچ کوششی دریغ نمی کنیم زیرا دانش آموزان مهمترین سرمایه تعلیم و تربیت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: در قالب این بازدید میدانی به مدارس کم برخوردار استان می شود.

وی ادامه داد: شناسایی دانش آموزان نیازمند و چالش های آموزشی و تربیتی استان از محورهای مهم بازدید میدانی مدارس البرز را تشکیل می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه بازدیدهای میدانی از مدارس البرز را باید افزایش دهیم تا صدای اولیا و معلمان در مدارس شنیده شود،عنوان کرد: در این بازدید فعالیت های مدارس در دو بخش آموزشی و تربیتی از نزدیک مورد ارزیابی قرار گیرد.

قاسمی تاکید کرد: همه مدیران مدارس باید ضوابط ابلاغی از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش را رعایت کنند زیرا نباید کاری خارج از ضوابط انجام دهند.Hستان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار