کد خبر: 1055033
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد :
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد گفت: بازشماری آرای بخشی از صندوق های رای انتخابات شورای اسلامی هر فردیس برای برطرف کردن شبهات کاندیداها انجام شده و تاثیر قابل توجهی در نتیجه انتخابات نداشته است. نتیجه برسی تخلفاتی که در نتیجه انتخابات تاثیرگذار است به زودی توسط هیات مرکزی تهران اعلام می‌شود.

مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی بین خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرستان فردیس، با اشاره به روند رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، گفت: پس از جمع آوری شکایات، اعتراضات و مستندات هیات اجرایی انتخابات در فرمانداری آنها را بررسی و به هیات نظارت شهرستان ارسال میکند و نتیجه بررسی‌ها به هیات عالی نظارت در استان ارسال می‌شود. فردیس از این مرحله عبور کرده و موارد مربوط به فردیس و مشکین دشت بررسی و نتیجه به هیات نظارت استان رسیده و در حال رسیدگی نهایی است که به زودی به هیات نظارت مرکزی ارسال می‌شود.
نماینده مردم فردیس در مجلس با بیان اینکه گزارشات و مستندات تخلفات انتخاباتی که از دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و ناظران هیات نظارت در شعب أخذ رأی واصل شده، به عنوان منشاتصمیم گیری هیات نظارت است، اظهار کرد: قانونگذار تصمیم گیری خارج از مستندات فوق و بر اساس سلایق شخصی را به هیات نظارت اجازه نداده است و تخلفات انجام شده فارق از اینکه از سوی چه شخص یا گروهی باشد مورد رسیدگی قرار می گیرد. هیات نظارت استان تلاش می کند موارد را با کمال دقت با نتایج بررسی هیات نظارت شهرستان، مقایسه کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به درخواست‌های انجام شده از سوی کاندیداها، با دستور هیات نظارت استان بخشی از صندوق های رای فردیس بازشماری شد تا شبهات موجود برای نامزدها بر طرف شود که این اقدام در نتیجه انتخابات تاثیر قابل توجهی نداشته است.

وی افزود: گزارش تخلفات دو دسته است؛ بخشی از گزارشات مربوط به تخلفاتی است که تاثیری در نتیجه انتخابات ندارد و بخشی از آن تخلفات تاثیرگذار در نتیجه انتخابات است که دسته دوم بعد از اینکه نتایج بررسی هیات نظارت استان به هیات مرکزی تهران ارسال شد، این هیات موارد را زیر نظر هیات عالی نظارت استان بررسی می کند و در نهایت آنچه مورد تایید هیات مرکزی تهران است فصل الخطاب قرار می گیرد که این امر در حال انجام است و به زودی نتیجه تخلفات اعلام می شود.

عسگری در بخش دیگری از سخنانش به مشکل قطعی های آب و برق در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در استان ما به دلیل اینکه 80 درصد از آب شرب استان از آبهای زیرزمینی تامین می شود، قطعی برق تاثیر بسیاری بر تاسیسات آبرسانی گذاشته و آب هم قطع می شود. با پیگیری های انجام شده توانستیم سهمیه استان را از برق مصرفی افزایش دهیم و که بر این اساس طی 3 روز گذشته میزان خاموشی ها نسبت به پیش از آن کاهش پیدا کرده است.اما با وجود افزایش سهمیه برق استان البرز، به دلیل اینکه در اوج مصرف سالانه هستیم، در مرز مصرف حرکت می کنیم و همچنان به مدیریت توزیع وصرفه جویی نیاز داریم.
بخشی از سهمیه حق آبه البرز به فردیس می‌رسد
وی با تاکید بر اینکه در موضوع کمبود آب و برق استان اقدام اساس لازم است انجام شود، گفت: با توجه به اینکه بیش از 10 سال از استان شدن البرز می گذرد باید سهمیه ای را برای تامین آب و برق استان در نظر گرفته می شد که متاسفانه در این خصوص کم کاری شده است. سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده توانستیم سهم حق آبه استان را از سدهای طالقان و امیرکبیر دو برابر کنیم و میزان سهمیه 55 میلیون مترمکعب را به 110 میلیون متر مکعب برسانیم که زیرساخت های لازم آن از جمله تصفیه خانه در حال احداث است. احداث مخزن مورد نیاز شهرستان فردیس هم آغاز شده که امیدواریم تا آخر سال به مدار بهره برداری برسد. بخشی از افزایش سهمیه آب استان مربوط به شهرستان فردیس است که در کمیت و کیفیت آب این شهرستان و کاهش استفاده از سفره های زیرزمینی این منطقه، تاثیر محسوسی خواهد داشت.دولت مقصر کمبود برق است؛ از وزیر هتل نشین توقعی بیش از این نیست!
نماینده مردم فردیس در مجلس شورای اسلامی علت کمبود برق را قصور دولت فعلی دانست و افزود: طبق برنامه در حالیکه دولت فعلی باید 26 هزار مگابات افزایش تولید برق داشته باشد، متاسفانه رقم بسیار اندکی محقق شده و وظیفه قانونی دولت انجام نشده است. دولت فعلی در 8 سال گذشته کمترین میزان افزایش تولید برق را نسبت به دولت های گذشته از اول انقلاب تا کنون را داشته است. این امر به دلیل کوتاهی شخص وزیر است که اعلام کرده بود، من زیربار ساخت نیروگاه نمی روم. از مسؤولی که خانواده اش در خارج از ایران و خودش در هتل زندگی کند، انتظاری بیش از این نیست!وی تصریح کرد: در استان البرز رسیدگی به مشکل آب و برق در اولویت است و افزایش اعتبارات امسال برای موضوع آب به عنوان اصلی ترین نیاز ضروری مردم صرف می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار