کد خبر: 1054721
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: قطعی برق باید عادلانه باشد و براساس برنامه دقیق و مشخص با اعلام قبلی انجام شود و مصارف خانگی نباید بیش از ۲ ساعت قطع شود.

محمدرضا پورمحمدی  در جلسه بررسی مشکلات آب و برق استان افزود: موضوع قطعی برق به یکی از مسایل مهم و حساس جامعه تبدیل شده است که باید برای مدیریت آن برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش بارش و افزایش دما در وضعیت بحرانی قرار داریم ولی باید تدابیر لازم جهت مدیریت وضع موجود اندیشیده شود.

پورمحمدی با بیان اینکه صنایع و اصناف همیشه در کنار مدیریت استان بوده و با تمام برنامه های ارایه شده به خوبی همکاری و همراهی داشته اند، گفت: پیشنهاداتی از سوی شرکت های برق منطقه ای و توزیع ارایه شد که باید در جلسه ای مشترک با نمایندگان صنایع این پیشنهادات بررسی شود.

وی با اشاره به پیشنهاد شرکت برق منطقه ای آذربایجان مبنی بر شب کاری صنایع با مصرف بیش از سه مگاوات به مدت سه هفته ، گفت: ۷۰ کارخانه در استان بالای سه مگاوات مصرف دارند که این پیشنهاد باید در جلسه ای مشترک با دستگاه های مربوط و صاحبان این صنایع تشکیل و بررسی شود.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در شرایط کنونی باید دست به دست هم دهیم و برای یک ماه آینده تامین و مدیریت برق اجرا شود و رسانه ها نیز مردم را برای همراهی بیشتر آگاه سازی کنند.

وی گفت: کمیته ای ایجاد شود تا در آن موضوع سهمیه استان نسبت به استان های مشابه بررسی و پیگیری شود .

پورمحمدی افزود: باید برای واحدهای صنعتی و تولیدی که در شرایط کنونی با برنامه های ارایه شده جهت مدیریت مصرف بار همکاری می کنند تشویقی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای مدیریت مصرف بار قطع برق ادارات را به قطع برق مصارف خانگی ترجیح می دهیم و در صورت نیاز ساعت کاری ادارات را کاهش می دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: کاهش ۲۸ درصدی نزولات آسمانی و افزایش ۲.۳ درصدی دما موجب کاهش ۴۰ درصدی روان آب ها و آب سدها شده است و در نتیجه نیروگاه های آبی از مدار خارج شده اند.

محمدباقر هنربر افزود: افزایش دمای هوا توازن بین مصرف و تولید برق را بهم زده و مصرف نسبت به تولید افزایش یافته است.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل ناهماهنگی ها در اعمال خاموشی ها نارضایتی شدید در بین مردم استان ایجاد شده است.

هنربر با اشاره به اینکه در جلسات قبل تاکید شده بود که نباید برق ایستگاه های پمپاژ و چاه های آب قطع شود، گفت: این موضوع مورد توجه قرار نگرفته و قطعی های برق موجب شده در برخی از نقاط تبریز با قطعی آب نیز مواجه شویم.

در این جلسه گزارش اقدامات انجام‌ شده توسط شرکت های برق منطقه ای آذربایجان، توزیع برق آذربایجان شرقی و تبریز، آب منطقه ای آذربایجان شرقی و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ارایه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر