کد خبر: 1053068
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
دولت امریکا در یک اقدام ناگهانی ۳۳ دامنه رسانه‌های جبهه مقاومت از جمله وب‌سایت‌های «پرس‌تی‌وی» «العالم»، «الکوثر» و شبکه «المسیره» یمن را توقیف کرد، صداوسیما در بیانیه‌ای این اقدام را نقض فاحش آزادی بیان دانست.
محمدصادق عابدینی

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: دولت امریکا در یک اقدام ناگهانی ۳۳ دامنه رسانه‌های جبهه مقاومت از جمله وب‌سایت‌های «پرس‌تی‌وی» «العالم»، «الکوثر» و شبکه «المسیره» یمن را توقیف کرد، صداوسیما در بیانیه‌ای این اقدام را نقض فاحش آزادی بیان دانست.
وزارت دادگستری ایالات‌متحده بامداد چهارشنبه به وقت محلی ایران، مجوز استفاده از دامنه‌های دات‌کام، اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی (IRTVU) را باطل کرد تا ۳۳ دامنه مورد استفاده رسانه‌ها را توقیف کند.
ادعای نقض تحریم‌ها!
در بیانیه‌ای که وزارت دادگستری امریکا پس از توقیف دامنه‌های اینترنتی رسانه‌های حوزه مقاومت منتشر کرد، ادعا شده است: امریکا وب‌سایت‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقض تحریم‌های امریکا متوقف کرده است. در این بیانیه آمده است: «محدودیت‌ها روی ۳۳ صفحه وب‌سایت مورد استفاده متحدان ایران و سه سایت دیگر تحت کنترل شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله اعمال شده است. وزارت دادگستری گفت که این سایت‌ها با حکم دادگاه مسدود شده و «در ارتباط با نقض تحریم‌های ایالات متحده» نقش داشته‌اند. وزارت دادگستری امریکا یادآور می‌شود در اکتبر گذشته، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) تشخیص داد متحدان تحت کنترل سپاه پاسداران نمی‌توانند خدماتی از جمله دامنه‌ها را در ایالات متحده بدون مجوز دریافت کنند.»
محکومیت اقدام یانکی‌ها
اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی دولت امریکا در مسدود‌سازی وب‌سایت‌های ایرانی، بازتاب‌های زیادی داشته است. محمود واعظی، سخنگوی دولت با محکوم کردن این اقدام آن را نشانه محدود ساختن آزادی بیان دانست. نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در موضع‌گیری مشابهی، توقیف دامنه وب‌سایت‌های ایران را «نقض آزادی بیان» عنوان کرده است. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به توقیف وب‌سایت رسانه‌های ایرانی این اقدام را مصداق تلاش سیستماتیک ایالات‌متحده برای مخدوش کردن آزادی بیان دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد این اقدام غیرقانونی و قلدرمأ‌بانه، از مجاری حقوقی موضوع را پیگیری خواهد کرد. همچنین سازمان صداوسیما و شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی در بیانیه‌های جداگانه‌ای، اقدام دولت امریکا در توقیف دامنه‌های وب‌سایت‌های خبری را محکوم کردند.
در بیانیه صداوسیما آمده است: «اقدام وزارت دادگستری امریکا در توقیف دامنه وب‌سایت شبکه‌های پرس‌تی‌وی، العالم، الکوثر و المسیره که با توسل به بهانه‌های واهی، غیرمنطقی و کذب صورت گرفته، مبین منش استکباری واشنگتن و نقض فاحش و بی‌اعتنایی عامدانه به قواعد بین‌الملل و نظام بین‌المللی است. طی دو سال اخیر فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام و یوتیوب نیز به بهانه‌های واهی و در رفتار‌هایی مغایر با پروتکل‌ها و قوانین بین‌المللی در حوزه آزادی بیان حساب‌های شبکه‌های بین‌المللی مقاومت را مسدود و محدودیت‌های بسیار شدیدی بر شبکه‌های مقاومت در فضای مجازی تحمیل کرده‌اند.»
پرس‌تی‌وی نیز در بیانیه خود تأکید کرده است: «اقدام پلیس فدرال امریکا که این بار پرس‌تی‌وی و تعدادی از دیگر رسانه‌های مستقل حامی مقاومت را هدف گرفته است، آن را عملیاتی تروریستی بر ضدافکار عمومی جهان و مصداق راهزنی و دیکتاتوری رسانه‌ای می‌داند و تأکید می‌کند برخلاف بهانه‌جویی‌های دولت امریکا، علت اصلی توقیف دامنه شبکه پرس‌تی‌وی، اطلاع‌رسانی دقیق و پرحجم و بموقع این شبکه از مقاومت ملت شریف فلسطین در مقابل رژیم غاصب اسرائیل در جنگ اخیر تحمیلی این رژیم علیه مردم مظلوم غزه و جنایات این رژیم بر ضد ملت مظلوم فلسطین و حمایت از سایر جریان‌های مقاومت و پوشش پایمردی ملت‌های تحت ستم در جای‌جای جهان از افغانستان گرفته تا عراق، یمن، سوریه، لبنان، بحرین و شکستن انحصار خبری رسانه‌های جریان سلطه بوده است.»
حمله به رسانه‌های محور مقاومت
علاوه بر دامنه‌های وب‌سایت‌های ایرانی «پرس‌تی‌وی» و «العالم»، دولت امریکا وب‌سایت‌هایی از دیگر کشور‌های محور مقاومت را نیز مسدود کرد که از وب‌سایت شبکه «المسیره» یمن گرفته تا سایت شبکه «فرات» عراق، فلسطین الیوم و اللولوه بحرین را شامل می‌شود.
بسته شدن وب‌سایت «المسیره» یکی از مهم‌ترین شبکه‌های خبری کشور یمن، با واکنش مقامات انصار‌الله روبه‌رو شد. محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی حوثی‌های یمن اعلام کرد: «اقدام امریکا در مسدود ساختن رسانه‌های مقاومت نقاب از چهره امریکایی‌ها برداشت و ثابت کرد آن‌ها هیچ اعتقادی به دموکراسی و آزادی بیان ندارند.» الحوثی همچنین تأکید کرد: «مسدود ساختن وب‌سایت‌های مقاومت ناشی از تأثیرگذاری آن‌ها بود. اقدام امریکا در مقابله با رسانه‌های مقاومت نشان داد پیام این رسانه‌ها به خوبی به مقصد رسیده است.»
ادامه فعالیت روی دامنه.ir
علی رمضانی، مدیر وب‌سایت العالم در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک، از آمادگی برخورد با اقدامات خصمنامه دولت امریکا علیه رسانه‌های ایرانی خبر داده و اعلام کرده بلافاصله پس از بسته شدن وب‌سایت، سایت العالم روی دامنه ایرانی (ir) فعال شده است. پرس‌تی‌وی نیز اعلام کرد ضمن پیگیری حقوقی توقیف دامنه، از این پس با وب‌سایت presstv. Ir فعالیت خواهد کرد.
دولت امریکا سال گذشته نیز اقدام به توقیف ۹۲ دامنه اینترنتی کرده بود و بستن دامنه خبرگزاری فارس یکی از اقدامات آنان علیه جریان آزادی بیان بود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
0
0
ایران اسلامی با شبکه های سراسری داخلی، این نقیصه را جبران و وب سایت های مورد نیاز را جایگزین می نماید.
در این زمینه، دشمنان اسلام و مسلمین، مشت محکم دیگری را دریافت خواهند نمود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
0
0
این اقدامات انحرافی برای فریب مردم امریکاست و الا بایدن سگ قلاده ای ایران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار