کد خبر: 1052906
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

یکی از کارکرد‌های مهم گروه‌های جهادی این است که خلأ‌ها را پر و آنجا که نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی به هر دلیلی در انجام وظایف محوله و ذاتی خود کوتاهی می‌کنند این گروه‌های جهادی پای کار می‌آیند. آنان فعل خواستن و همت برخورداری از یک محیط بهتر را صرف می‌کنند و لبخند رضایت را بر لبان خدمات گیرندگان خود می‌نشانند. مثل گروه‌های جهادی که در حاشیه شهر مشهد مقدس به سراغ نیازمندان رفته و از تأمین مایحتاج اولیه و موادغذایی برای آنها، تا رسیدگی به وضع بهداشت و سلامتشان را در دستور کار قرار داده‌اند.

خدمت بی‌منت گروه‌های جهادی در حاشیه شهر مشهد مقدس و مناطق کم برخوردار این شهر همچنان با قوت ادامه دارد و گروه جهادی «امام رضا» از جمله این گروه‌هاست که با فعالیت جهادی خود لبخند رضایت را بر لبان حاشیه‌نشینان نشانده است. چند روزی است که گروه جهادی امام رضا (ع) فعالیت خود را در حاشیه شهر مشهد آغاز کرده و اهداف و چشم‌انداز‌هایی را نیز برای سال جاری دنبال می‌کند.
سیدامین کمالی‌راد، مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در این باره می‌گوید: «یکی از برنامه‌های مهم ما در سال جدید خدمات دهی به نیازمندانی است که دارای «شکاف کام» هستند. ما هزینه درمان این بیماران را تقبل می‌کنیم. برنامه بعدی بحث ازدواج آسان و فرزندآوری است که قرارگاه به زوج‌های نیازمند برای تهیه جهیزیه و سیسمونی کمک می‌کند و تا یک سال برای کیفیت مطلوب زندگی زوج‌ها خدمات مشاوره‌ای داده می‌شود و اگر در این یک سال بعد ازدواج دارای فرزند شوند، هزینه زایمان در بیمارستان‌های دولتی را پرداخت می‌کند.» این جهادگر می‌افزاید: «قرارگاه امام رضا (ع) مردم نهاد بوده و از سال ۹۱ با حضور جوانان فارغ‌التحصیل رشته‌های مختلف مهندسی پزشکی، معلم و روحانی با هدف خدمت‌رسانی به بیماران نیازمند تشکیل شده است.»
به گفته کمالی‌راد، از اردیبهشت سال ۹۶ تیم پزشکی این گروه جهادی به صورت تخصصی فعالیتش را شروع و ۱۵۰ پزشک متخصص، دندانپزشک، پیراپزشک رایگان به بیماران نیازمند در بحث ویزیت، دارو‌ها و عمل‌های جراحی کمک می‌کند. وی می‌گوید: «مجموعه تیم پزشکی و عمرانی ما، تیم واکنش سریع است که در مواقع بحران و حوادث طبیعی در کل کشور بلافاصله اعزام می‌شوند و کمک‌رسانی انجام می‌دهند. در سیل آق قلا، حوادث لرستان، خوزستان و سیستان، تیم جهادی ما همراه تجهیزات و دارو حضور یافته و برای خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان در سیستان همراه تیم پزشکی و تیم عمرانی برای بازسازی منازل آسیب دیده حضور داشتند.» مسئول گروه جهادی امام رضا (ع) تصریح می‌کند: «در زمینه فنی مهندسی، نیرو‌های جهادگر کار‌های بسیار خوبی برای بازسازی و ساخت منازل نیازمندان حاشیه شهر مشهد انجام دادند و به صورت تخصصی مشغول فعالیت هستیم. همچنین در شهرستان‌های سبزوار، روداب، کلات، تایباد، تربت جام، ساخت منازل و بازسازی را داشته‌ایم.» وی تأکید می‌کند: «همزمان با شیوع کرونا نیرو‌های جهادگر فعالیت‌های خود را در تولید ماسک و محلول ضدعفونی شروع کردند که شهر مشهد در ایام کرونا دچار کمبود ماسک و محلول نسبت به باقی شهرستان‌ها نبود و تمام پایگاه‌های بسیج و سالن‌های ورزشی برای تولید ماسک فعالیت می‌کردند و ما در ایام کرونا بیش از ۲۳ هزار محلول و ماسک بین نیازمندان توزیع کردیم.» کمالی‌راد می‌افزاید: «طرح مطهر را در ایام کرونا برای حاشیه شهر راه‌اندازی کردیم. با ایجاد ایستگاه‌هایی با هدف غربالگری، توزیع ماسک رایگان و اگر فرد نیاز به درمان داشت به پزشک ارجاع داده می‌شد. سامانه پیامکی را با هدف کمک به خانواده‌هایی که در ایام کرونا دچار اختلاف شده بودند در حاشیه شهر راه‌اندازی کردیم تا با ارسال پیام به آنان خدمات روانپزشکی و مشاوره به صورت رایگان داده شود.» به گفته این جهادگر، نیرو‌های جهادگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیماران صعب‌العلاج که توانایی خروج از منزل را نداشتند با حضور در منزل آنان را ویزیت می‌کرد و تحت درمان قرار می‌گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار