کد خبر: 1052294
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
وزیر بهداشت با بیان این‌که در هفته‌های آتی مجموعه‌های دیگری به مجموع واکسن‌های تولید داخل اضافه خواهند شد گفت: در ایام کرونا تخت‌های آی‌سی‌یو را دو برابر کردیم.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سعید نمکی در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت در حضور رئیس جمهور اظهار داشت: ما علاوه بر مشکلات عدیده‌ای که در طول تحریم داشتیم با تمام فشار‌های اقتصادی، سیاسی و بین المللی در تهیه مایحتاج مان در دوران کرونا، توانستیم در توسعه زیرساخت‌ها گام‌های موثری برداریم و اگر فشار‌های بین المللی نبود و ارز کافی داشتیم این توسعه سریع‌تر و گسترده‌تر بود، اما با اندکی تاخیر و با افزایش سرعت، ما در ماه‌های گذشته توانستیم هر ماه ۱۰۰۰ تخت به بیمارستان‌ها اضافه کنیم.

وی افزود: کرونا را به گونه‌ای مدیریت کردیم که در پیک چهارم که جهان را فلج کرد، هیچ بیماری برای تخت خالی و دارو سرگردان نشد که از افتخارات جمهوری اسلامی در این ایام بود. ما در ایام کرونا تخت‌های آی‌سی‌یو را دو برابر کردیم.

نمکی ادامه داد: در نقاط مرزی و کمتر برخوردار، اکثر دستگاه‌های تصویربرداری را توزیع کردیم و ۵۵۰۰ دستگاه کمک تنفسی در داخل کشور تولید و به نقاط دوردست کشور ارسال کردیم و ۴۷۲ دستگاه اکسیژن‌ساز را در طول یکسال به بیمارستان‌هایی رساندیم که اکثراً نیز در نقاط کم برخوردار بودند و بنابراین در هیچ استان مرزی هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که نسبت به مرکزنشینان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در روز‌های ابتدای شیوع کرونا دو آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا داشتیم، اما الان بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا و پدیده‌های نوظهور دیگر داریم.

نمکی با بیان این‌که تا پایان دولت شما ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور خواهیم افزود، خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز شما ۱۲۰۰ مورد از آن‌ها را در تهران و شهر‌های کم‌برخوردار افتتاح می‌کنید و ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی اعم از خانه بهداشت و مراکز جامع سلامت در حاشیه شهر‌های کمتر برخوردار و اقصی نقاط کشور را برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها افتتاح خواهیم کرد و در روز عید قربان، دو پروژه بزرگ تخت‌های بیمارستانی را خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که امروز در اوج این تنگنا‌ها به ۶ کشور دارای تکنولوژی ساخت واکسن کرونا پیوستیم تصریح کرد: آیندگان خواهند فهمید که در یکسال راه ۲۰ ساله را پیمودیم و این زیرساخت چه قدر می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را در مقابل دراز کردن دست به سمت بیگانگان حفظ کند.

وزیر بهداشت در خاتمه یادآور شد: امروز دو مجموعه و در هفته‌های آتی مجموعه‌های دیگری به مجموع واکسن‌های تولید داخل اضافه خواهند شد و خودکفایی در تولید واکسن کرونا را در دولت شما به سرانجام می‌رسانیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار