کد خبر: 1051912
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

در حالی ستاد ملی کرونا ثبت‌نام وام ودیعه مسکن را تا پایان شهریور ۱۴۰۰ مصوب کرده که وزارت راه و شهرسازی هنوز سایتی را برای این منظور معرفی نکرده است.
به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور اول مرداد سال گذشته در جلسه هیئت دولت با اعلام خبر پرداخت وام ودیعه مسکن گفته بود: آن‌هایی که دارای حقوق ثابتند و همچنین برای خانواده‌هایی که تحت حمایت هستند در تهران برای اجاره‌ای که می‌کنند ۵۰ میلیون تومان می‌توانند از بانک پول بگیرند. این مبلغ در شهر‌های بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهر‌های کوچک ۱۵ میلیون تومان است.
یکی از مشکلات مستأجران برای دریافت وام ودیعه مسائل مربوط به ضامن بود که به نظر می‌رسد با توجه به افزایش رقم این وام در سال ۱۴۰۰ اجاره‌نشین‌ها (به خصوص تهرانی‌ها) با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد. اکنون دریافت وام‌های ۵۰ میلیون تومانی از بانک‌ها مستلزم داشتن دو ضامن است و مشخص نیست وام ۷۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن مستأجران تهرانی قرار است چگونه و با چه شرایطی پرداخت شود.
از سوی دیگر سود این وام که میزان قسط را تحت تاثیر قرار می‌دهد می‌تواند به چالشی برای مستأجران تبدیل شود. بازپرداخت وام ودیعه مسکن به دو صورت است؛ یکی آن‌که وام مستقیم به مالک پرداخت می‌شود و مستأجر فقط کارمزد و سود آن را پرداخت می‌کند. در این روش اجاره‌نشین برابر با مدت قرارداد که معمولاً یک‌سال است سود مربوطه را بازپرداخت می‌کند.
در روش دیگر بازپرداخت وام ودیعه ۳ ساله با سود ۱۲ درصدی است. در این شیوه وام مستقیم به مستأجر پرداخت می‌شود و میزان اقساط آن در شهر تهران، کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها به ترتیب ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان، یک میلیون و ۳۲۸ هزار تومان و ۸۳۰ هزار تومان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار