کد خبر: 1051664
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
مدیر برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات کارخانه ذوب آهن اصفهان :
محمدرضا یزدان پناه گفت: اجرای عملیات دمونتاژ برجهای خنک کننده طرح قدیم و نصب تجهیزات برج های خنک کننده هیبریدی ایستگاه ریخته گری شماره پنج بخش فولادسازی درخردادماه سال جاری با موفقیت اجراگردید.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیر برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات کارخانه ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که اجرای پروژه های متعدد مربوط به اصلاح و بهینه سازی الگوی مصرف آب سابقه طولانی مدت در کارخانه ذوب آهن دارد اظهار داشت:  در سیستم قبلی برج های خنک کننده ایستگاه ریخته گری شماره پنج با توجه به اتلاف قابل توجه آب و عدم تامین دمای موردنیاز، تصمیم به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و جایگزینی با طرح های جدید در برج مذکور گردید. در برج های جدید نصب شده که از نسل جدید برج های موجود در سطح کشور می باشد، با قابلیت داشتن مکانیزم تقطیر کننده یا کندانسه گیر و الیمیناتور (رطوبت گیر) و وجود آب بندها، تلفات آب و بخارات حاصل از فرآیند را کاهش داده و سطح اتلاف انرژی را به حداقل ممکن می رساند .

ذوب آهن به جمع چند کارخانه محدود دارنده برجهای خنک کننده هیبریدی در کشور پیوست

 وی اضافه کرد: کلیه عملیات فوق ظرف مدت ۲۱ شبانه روز شامل دمونتاژ کلیه تجهیزات برج های قبلی و پیش مونتاژ قطعات و درنهایت نصب، تست و راه اندازی با موفقیت به انجام رسید و با اتمام عملیات فوق کارخانه ذوب آهن اصفهان به جمع چند کارخانه محدود دارنده برجهای خنک کننده هیبریدی در کشور پیوست .

یزدان پناه تاکید کرد: با توجه به عدم حضور سوپروایزر کره ای به دلیل محدودیت های کرونایی عنوان شده از طرف ایشان با نصب دوربین های آنلاین مدار بسته در نقاط مختلف پروژه، کلیه مراحل پروژه بدون حضور کارشناسان خارجی به صورت شبانه روزی و به صورت آنلاین کنترل و با بهترین کیفیت ممکن به اتمام رسید.

 مهرداد اسماعیلی مدیر مهندسی آبرسانی در این ارتباط گفت: برج های خنک کننده مربوط به ایستگاه ۵ به دلیل پایین بودن راندمان و پرت شدید آب و لرزش زیاد برج ها که قابل اصلاح نیز نبود همواره با مشکل بالا بودن درجه حرارت آب ارسالی به فولاد سازی مواجه بود . بنابراین جهت رفع این مشکل و با بررسی های به عمل آمده و با نظر مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید مقرر گردید برج های فوق تعویض گردد . لذا با توجه به کوچک تر بودن ابن برج ها نسبت به سایر برج های خنک کننده در سطح کارخانه تصمیم به استفاده از برج های خنک کننده نوع هیبرید گرفته شد تا در صورت امکان بتوانیم بر روی سایر برج ها نیز مورد فوق به اجراگذاشته شود.

وی در ادامه افزود: تمامی برج های خنک کننده موجود در کارخانه از نوع تر می باشد که اساس کار برج های خنک کننده نوع تر تبخیر آب است، یعنی تبخیر آب در این نوع از برج ها باعث کاهش گرمای نهان آب می گردد و مقدار تبخیر در برج ها بستگی به درجه حرارت آب ورودی و درجه حرارت آب خروجی و دبی آب ورودی به برج دارد که امکان کاهش تبخیر آب در برج ها نمی باشد، مگر این که از برج های خنک کننده نوع هیبرید استفاده گردد .

مدیر مهندسی آب رسانی اظهار داشت : اسناد مناقصه طراحی و ساخت و نصب و راه اندازی این نوع از برجها که برای اولین بار در کارخانه نصب می گردد ، تهیه و مناقصه برگزار و شرکت دونگ هی کره جنوبی با نمایندگی شرکت نیک انرژی در این مناقصه برنده و پس از عقد قرارداد و نقشه برداری از محل موجود، تجهیزات ساخته و در آبان ماه سال ۹۹ وارد کارخانه گردید . شرکت مذکور گراف اجرایی نصب و راه اندازی را حدود ۳۵ روز ارائه نموده بود که طی جلساتی با این زمان موافقت نگردید و با مذاکره با شرکت نیک انرژی و با بررسی نقشه های اجرایی و هماهنگی جهت پیش مونتاژ بخشی از قطعات قبل از توقف ایستگاه، گراف ارائه شده ۱۵ روز اعلام شد که کار دمونتاژ برج های قدیمی از ۲۵ اردیبهشت ماه با استقرار دو دستگاه جرثقیل ۹۰تن و۳۰ تن آغاز شد و با توجه به محدود بودن فضای عملیاتی و به صورت سه شیفت و با نظارت مستمر، ۹ خرداد ماه عملیات نصب به اتمام رسید و تجهیز راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توسعه صنعت لنجان نیز در این رابطه گفت: اجرای پروژه کولینگ تاورهای A و B ایستگاه ریخته گری شماره ۵ با توجه به اعتماد مدیریت های آبرسانی و مهندسی نت به توان داخلی و قدرت اجرایی شرکت های زیر مجموعه در دو مقطع زمانی شامل پیش مونتاژ قطعات که امکان آماده سازی آن قبل از شروع فعالیت دمونتاژ و اجرای پروژه صورت گرفت، در فاز نهایی با توقف ایستگاه ریخته گری شماره ۵ ، عملیات دمونتاژ و نصب آغاز گردید .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر