کد خبر: 1051138
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
نصرالله معادله جدید مقاومت را تأیید کرد
دبیر کل حزب‌الله لبنان غروب دیروز از ایجاد یک معادله جدید در جریان جنگ اخیر غزه صحبت کرد و گفت که دنبال این هستیم که بر اساس آن «تجاوز به قدس به منزله جنگ منطقه‌ای» تلقی شود. معنی تلویحی صحبت نصر الله این است که چنین معادله‌ای عملاَ شکل گرفته است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان غروب دیروز از ایجاد یک معادله جدید در جریان جنگ اخیر غزه صحبت کرد و گفت که دنبال این هستیم که بر اساس آن «تجاوز به قدس به منزله جنگ منطقه‌ای» تلقی شود. معنی تلویحی صحبت نصر الله این است که چنین معادله‌ای عملاَ شکل گرفته است.
تنها چند روز پیش از جنگ ۱۲ روزه اخیر در غزه، برخی منابع خبری از تشکیل جلسه فرماندهان جبهه مقاومت شامل ایران، عراق، حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن و همچنین سوریه در بیروت خبر دادند. چند روز بعد از جنگ هم، مقام‌های مقاومت فلسطینی فاش کردند که در طول جنگ ۱۲ روزه به طور مداوم با محور مقاومت در تماس بوده‌اند. دیشب سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب‌الله وجود چنین تماسی را تلویحا تأیید کرد و از تلاش برای پدید آوردن معادله جدید «تجاوز به قدس به منزله جنگ منطقه‌ای است» سخن گفت، معادله‌ای که عملاَ شکل گرفته است. نصرالله که در سالگرد ایجاد المنار صحبت می‌کرد، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا به معادله‌ای برسیم که براساس آن تجاوز به قدس به منزله جنگ منطقه‌ای است. همچنان امید دارم و آرزویم این است که با هم در مسجد مبارک الاقصی نماز بخوانیم. روشن است که فلسطینی‌ها به حمایت از قدس مصمم هستند و امت باید در موضع خود در جهت حمایت از آن‌ها باقی بمانند. قدس و مسجد الاقصی مسئله کل امت هستند.
نصرالله ادامه داد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در نتیجه بحرانی که دچارش شده احتمالاً سراغ هر راه‌حل احمقانه‌ای برود و باید این مسئله را دنبال کرد. ما مقابل دشمنی کینه‌جو، احمق و بحران زده هستیم که ممکن است از تنگنای داخلی فرار رو به جلو انجام دهد. نصرالله همچنین درباره شایعاتی درباره وخیم بودن حالش و گمانه‌زنی‌ها درباره ابتلایش به کرونا گفت: به محبت محبان می‌بالم و به آن‌ها اطمینان دارم. من با آن‌ها و بین آن‌ها هستم ما ان‌شاء‌الله با هم این مسیر را ادامه خواهیم داد.
وی همچنین با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد، امام خمینی بزرگ به این امت اسلامی جان بخشید و اسلام را در قرن بیستم زنده کرد. امام برای بشریت جایگزینی تمدنی ارائه و روحیه انقلاب علیه ظلم و روحیه مقاومت را زنده کرد. ‎ سید نصرالله افزود: شبکه المنار توسط شاگردان و عاشقان امام خمینی (ره) تأسیس شده است.
او درباره تأسیس شبکه المنار گفت که این شبکه وظیفه خود را در خدمت به آرمان فلسطین به بهترین نحو انجام داد تا جایی که برخی آن را یک شبکه فلسطینی ارزیابی می‌کردند. اصلاً عامل اساسی که باعث شد پایگاه المنار به شبکه ماهواره‌ای تبدیل شود ایجاد انتفاضه در فلسطین بود این موضوع نشان می‌دهد که المنار مختص قضیه فلسطین می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار