کد خبر: 1050574
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا وابسته به پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در پاندمی کرونا، انتشار آلودگی هوا در کشور کاهش یافت.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محمدصادق حسنوند، ماموریت اصلی مرکز تحقیقات آلودگی هوا وابسته به پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران را شناخت عوامل خطر محیطی، ارتباط آن‌ها با سلامت انسان‌ها و در گام آخر، ارائه راهکار‌های پیشنهادی برای رفع مشکل آلودگی هوای کشور به سیاست‌گذاران و بالا بردن سطح آگاهی و حساسیت جامعه نسبت به آن عنوان کرد.

وی با عنوان این مطلب که آلودگی هوا پنجمین عامل مؤثر بر میزان مرگ و میر در کشور است، افزود: تأکید ما این است که با ترجمان دانش، تحقیقات خودمان را به کف جامعه ببریم و مشکلی را در کشور حل کنیم.

حسنوند گفت: مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان مشاور دفاتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه است. محققان و استادان مرکز این چابکی را دارند که در تمامی موضوعات جدید مربوط به آلودگی هوا با سایر مراکز داخلی و خارجی همکاری کنند.

وی ادامه داد: در پاندمی کووید ۱۹ این مرکز با همکاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) توانست اولین تحقیقات هوابرد بودن سارس کووید ۲ را در خاورمیانه منتشر کند.

حسنوند گفت: واقعیت این است که در پاندمی کرونا از طریق کاهش تردد‌ها و جلوگیری از هدر رفت انرژی، انتشار آلودگی هوا در کشور کاهش یافت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار