کد خبر: 1050345
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
قادر آشنا در رونمایی از کتاب صوتی «خستگی‌ناپذیر»:
علی موحد

امروز نیاز به تبلیغ و ترویج مکتب ابوترابی و قاسم سلیمانی داریم؛ آن‌هایی که عیب‌ها را می‌پوشانند و خوبی‌ها را بیان و عیان می‌کنند. این جمله ارزشمند حاج آقا ابوترابی با این مضمون که «پاک باش و خدمتگزار» در همه جوامع معنا دارد.
قادر آشنا، مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب در سالروز ارتحال آزاده نستوه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد و یادبود شهدای گرانقدر آزاده، در آیین رونمایی از کتاب صوتی «خستگی‌ناپذیر» با بیان اینکه از حاج آقا ابوترابی صحبت کردن خیلی سخت است، گفت: او یک فرد نبود، یک مکتب و یک اندیشه بود. آنچه نیاز امروز جامعه ماست، مکتب ابوترابی است. امروز جامعه ما به شدت به همدلی و همراهی در کنار لطافت و مهربانی نیاز دارد. این جمله ارزشمند حاج آقا ابوترابی با این مضمون که «پاک باش و خدمتگزار» در همه جوامع معنا دارد، همانطور که عدالت همیشه مقدس است.
وی ادامه داد: چه می‌شود که برخی انسان‌ها همچون سیدعلی‌اکبر ابوترابی و سردار سلیمانی، تک‌ستاره می‌شوند؟ به‌نظر می‌رسد اخلاص، پاسخ این پرسش است. اخلاص، صداقت و تواضع ابوترابی مثال‌زدنی بود و در هر کاری جز رضای خدا را نمی‌دید. در مکتب او، دافعه حداقل ممکن و جاذبه حداکثر بود. ما امروز چقدر توانسته‌ایم به پاک‌دستی، تواضع و فروتنی ایشان برسیم؟ ما به مکتب، پاک‌دستی و پاک‌سرشتی ابوترابی نیاز داریم. اکنون مشکل ما مسئولان این کشور، این است که بین خداوند و خودمان فاصله انداخته‌ایم و به تبع آن بین ما و مردم نیز فاصله ایجاد شده است.
آشنا اظهار کرد: نسل جوان از دفاع مقدس این را دریافته که ما برای فرار از مشکلات خانوادگی و روزمره خود به جبهه پناه بردیم! در حالی که همه ما برای حضور در جبهه، شناسنامه‌هایمان را دستکاری می‌کردیم. مشکل این است که درست الگو‌ها را شناسایی نکرده و به جامعه معرفی نکرده‌ایم. مدیران ما چه اندازه با ابوترابی و سیره و منش او آشنایی دارند؟
مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: امروز نیاز به تبلیغ و ترویج مکتب ابوترابی و قاسم سلیمانی داریم؛ آن‌هایی که عیب‌ها را می‌پوشانند و خوبی‌ها را بیان و عیان می‌کنند.
«خستگی‌ناپذیر» روایت مرحوم ابوترابی از دفاع مقدس و شخصیت‌های برجسته آن دوران به قلم عبدالمجید رحمانیان است که از سوی انتشارات پیام آزادگان به چاپ رسیده و سماوا نسخه صوتی آن را با خوانش و صدای مهدی طهماسبی تولید کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار