کد خبر: 1049769
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

بررسي آمار توليد فروردين سال ۱۴۰۰ نشان مي‌دهد همه محصولات اصلي و منتخب بخش صنعت و معدن با روند مثبت و افزايشي نسبت به مدت مشابه مواجه بوده‌اند.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسي آمار توليد فروردين سال ۱۴۰۰ نشان مي‌دهد همه محصولات اصلي و منتخب بخش صنعت و معدن با روند مثبت و افزايشي نسبت به مدت مشابه مواجه بوده‌اند.
سعيد زرندي درخصوص روند توليد و صادرات در كشور با استناد به آمار مربوط به فروردين سال گذشته گفت: فروردين سال ۹۹ به دليل شيوع گسترده بيماري كرونا، وضعيت توليد، صادرات و. . . روند كاهشي داشت كه اين روند متوقف شد.
وي با تأكيد بر رشد توليد در بخش صنعت تصريح كرد: در كالاهاي منتخب صنعتي از ۲۴ محصول به غير از الياف اكريليت، در ۲۳ محصول شامل انواع محصولات لوازم خانگي(ماشين لباسشويي، يخچال، كولر) انواع خودرو سواري و سنگين، كاغذ، چرم، روغن موتور، فيبر و نئوپان رشد توليد را شاهد بوديم.
زرندي در ادامه صحبت‌هاي خود، درباره روند توليد در بخش معدن و صنايع معدني اظهار داشت: در ۱۰ كالاي اصلي و منتخب معدني و صنايع معدني نيز به غير از آلومينا در ۹ محصول شامل فولاد، مس، آلومينيوم، سيمان، كاشي و سراميك رشد توليد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.
وي ادامه داد: صادرات محصولات غيرنفتي نيز با ۳ميليارد دلار در فروردين ماه و واردات ۲ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار، روند افزايشي را تجربه كرده‌اند.
معاون طرح و برنامه در بخش ديگر صحبت‌هاي خود با بيان اينكه در ماه نخست سال ۱۴۰۰ بيش از ۲ هزار جواز تأسيس، ۳۴۷پروانه بهره‌برداري، ۷۰پروانه اكتشاف، ۳۰۶پروانه بهره برداري معدن و ۵۳ گواهي كشف صادر شده است بيان كرد: همه موارد اشاره شده، نسبت به فروردين ۹۹ با رشد صدور مواجه بوده‌اند.
زرندي همچنين گفت: در اين مدت ۴۰۷ كارت بازرگاني، بيش از ۱۹هزار و ۸۰۰پروانه صنفي و ۲ هزار نماد اعتماد الكترونيكي صادر شد كه در اين بخش هم شاهد رشد صدور مجوز نسبت به مدت مشابه سال قبل هستيم.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأكيد بر رشد توليد در بخش صنعت تصريح كرد: در كالاهاي منتخب صنعتي از ۲۴ محصول، به غير از الياف اكريليت، در ۲۳ محصول شامل انواع محصولات لوازم خانگي(ماشين لباسشويي، يخچال، كولر) انواع خودرو سواري و سنگين، كاغذ، چرم، روغن موتور، فيبر و نئوپان رشد توليد را شاهد بوديم.
وي ادامه داد: صادرات محصولات غيرنفتي نيز با ۳ميليارد دلار در فروردين ماه و واردات ۲ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار، روند افزايشي را تجربه كرده‌اند.
معاون طرح و برنامه در بخش ديگر صحبت‌هاي خود با بيان اينكه در ماه نخست سال ۱۴۰۰ بيش از ۲ هزار جواز تأسيس، ۳۴۷پروانه بهره‌برداري، ۷۰پروانه اكتشاف، ۳۰۶پروانه بهره برداري معدن و ۵۳ گواهي كشف صادر شده است، بيان كرد: همه موارد اشاره شده نسبت به فروردين ۹۹ با رشد صدور مواجه بوده‌اند.
زرندي همچنين گفت: در اين مدت ۴۰۷ كارت بازرگاني، بيش از ۱۹ هزار و ۸۰۰پروانه صنفي و ۲ هزار نماد اعتماد الكترونيكي صادر شد كه در اين بخش هم شاهد رشد صدور مجوز نسبت به مدت مشابه سال قبل هستيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار