کد خبر: 1048309
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد اجرایی امام در تولید واکسن داخلی، قرار است از اوایل تابستان تزریق واکسن ایرانی در استان اردبیل نیز شروع شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده در نشست کمیته‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: آنچه که ما را در این روزها نگران می‌کند، عادی‌انگاری برخی از شهروندان در مقابله با بیماری کروناست به طوری که زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شدت در سطح استان کاهش یافته که این موضوع نگرانی از بابت بازگشت موج جدیدی از ویروس کرونا را افزایش داده است.

وی به آغاز امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه‌های نهم و یازدهم اشاره کرد و گفت: در زمان ورود و خروج دانش‌آموزان ازدحامی را شاهد هستیم که امیدواریم مدیران مدارس و مسئولان و متولیان در این حوزه مراقبت بیشتری را از دانش‌آموزان انجام دهند تا در فضای ازدحام و شلوغی شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خبرهای ناگواری نیز از برگزاری جلسات انتخاباتی در برخی از فضاهای بسته به گوش می‌رسد که به دلیل مصرف نوشیدنی‌ها و غذا، زدن ماسک در این فضاها امکان‌پذیر نیست که این خود بزرگترین تهدید برای سلامتی شهروندان است.

حبیب‌زاده افزود: ما شیوه‌نامه‌های تبلیغاتی را در ایام قانونی تبلیغات انتخاباتی اعلام کردیم و انتظار می‌رود کاندیداها و طرفداران آنها این موازین بهداشتی و پروتکل‌ها را به دقت رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند روند کاهشی را در شیوع بیماری کرونا در سطح استان شاهد هستیم ولی همچنان امیدواریم شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از شکل‌گیری موج پنجم کرونا در سطح استان اردبیل باشند.

حبیب‌زاده پیامدهای منفی شکل‌گیری موج جدید این بیماری را اعم از تعطیلی واحدهای صنفی و مجموعه‌های اقتصادی یادآور شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود بدون دغدغه و نگرانی اردیبهشت ماه را تمام و وارد فضای انتخاباتی در خردادماه شویم که قطعا در صورت رعایت موازین بهداشتی خطری متوجه سلامت مردم و شهروندان نخواهد شد.

وی در مورد تزریق واکسن با سرعت بیشتر در استان بیان کرد: با راه‌اندازی مراکز تجمیعی در سطح استان سعی می‌کنیم بیشترین تزریق واکسن را برای گروه‌های سنی 50 تا 80 سال در یک ماه آینده انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: با پایان واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و با سنین بالای 50 سال انتظار می‌رود در تابستان با ورود واکسن ایرانی به صورت فراگیر واکسیناسیون عمومی در استان اردبیل نیز آغاز شده و به سرعت گروه‌های سنی مختلف از واکسن رایگان استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر