کد خبر: 1047506
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، کیفیت هوا در صبح امروز (پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) در محدوده قابل قبول است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از کاهش تردد خودرو‌ها در روز تعطیل، ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. به‌تدریج با افزایش ناپایداری جوی در طول روز همراه با وزش باد شدید و در برخی ساعات همراه با رگبار پراکنده شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، هرچند احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد و نیز افزایش تولید و غلظت آلاینده ازن و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی پنجشنبه ادامه خواهد داشت و باوجود افزایش حجم ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

در صبح روز جمعه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) کاهش تردد خودرو‌ها در روز تعطیل و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته سبب برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. حاکمیت ناپایداری جوی در طی روز و افزایش تندی باد و رگبار پراکنده سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند در برخی ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت.

شایان‌ذکر است با برقراری شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت جمعه، کاهش غلظت آلاینده‌ها و وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۱ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار