کد خبر: 1047470
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر توانمندسازی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران و تامین تجهیزات سنگین و نیمه سنگین برای انجام واکنش اضطراری در زمان بحران تاکید کرد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: رضا کرمی محمدی در دیدار با رئیس سازمان آتش نشانی با بیان اینکه دو سازمان آتش نشانی و مدیریت بحران تهران با یکدیگر همسو و هماهنگ هستند، تصریح کرد: سازمان آتش نشانی به صورت روزمره درگیر عملیات مختلفی است و ابتکار و نوآوری مجموعه کارکنان آن قابل تقدیر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: راه اندازی و بهره برداری از سامانه هشدار سریع زلزله در سازمان آتش نشانی رخداد بسیار خوبی بود که تحقق یافت. در کشور‌های دیگر از سال‌ها قبل این کار انجام شده است و البته به تدریج این سامانه ارتقا خواهد یافت.

کرمی محمدی با اشاره به برنامه تشکیل دو تیم بین‌المللی جستجو و نجات شهری (اینساراگ) در تهران افزود: این دو تیم متشکل از نیرو‌های سازمان آتش نشانی و هلال احمر و سازمان مدیریت بحران تهران است و تکمیل دوره‌های آموزشی آن نیازمند خرید تجهیزات ویژه و تأمین بودجه و همکاری‌های بین المللی است. البته باید حداقل ۲۲ تیم اینساراگ تشکیل شود که این دو تیم می‌توانند نسبت به آموزش و تشکیل سایر تیم‌ها اقدام کنند.

مهدی داوری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان، توضیحاتی در خصوص تجهیزات مورد نیاز و عملکرد سازمان آتش نشانی تهران ارائه داد.

داوری عنوان کرد: در تهران ۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که برای شرایط عادی مناسب است، اما در مواقع بحران و بروز سوانح باید این تیم‌ها به ۴۰۰ تیم افزایش یابد. البته اگر بتوانیم ۱۳۰۰ تیم تشکیل دهیم شرایط مطلوبی خواهیم داشت که پیگیر این موضوع هستیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شهر تهران نسبت به ۵۰ سال گذشته تغییر کرده افزود: در بحران‌هایی مثل زلزله آواربرداری سبک معنا و مفهومی ندارد. زیرا با وجود ستون‌های سیمانی و سقف‌های سنگین جمع آوری هر آوار ساعت‌ها زمان می‌برد و باید از دستگاه‌های سنگین استفاده شود.

داوری افزود: برداشت نادرستی از وظایف شهرداری تهران در حوادث و سوانح وجود دارد در حالی که همه اقدامات بر عهده شهرداری نیست و تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها باید وظایف خود را انجام دهند.

داوری با تاکید بر لزوم آموزش و تشکیل تیم‌های شناسایی مواد خطرناک در تهران افزود: اهمیت این موضوع کمتر از عملیات سازمان آتش نشانی و ایمنی ساختمان‌ها در برابر آتش سوزی نیست و لازم است که پیگیری و اقدامات لازم در این حوزه انجام شود.

داوری در ادامه با اشاره به عملکرد دبیران ستاد‌های مدیریت بحران مناطق عنوان کرد: دبیران ستاد‌های مدیریت بحران مناطق همیشه در زمان وقوع حوادث و سوانح اولین نیرو‌های حاضر در صحنه حادثه هستند و اطلاعات بسیار خوبی نسبت به منطقه دارند. همچنین ارتباطی نزدیک با نیرو‌های آتش نشانی دارند. از این رو باید در کمیته ایمنی مناطق عضو شوند تا اقدامات مربوط به ایمنی ساختمان‌ها در حوزه پیشگیری از آتش سوزی را پیگیری کنند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار