کد خبر: 1045919
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
نتایج یک بررسی از افزایش چشمگیر جمعیت مسلمانان در آلمان خبر می‌دهد که حدود ۶.۷درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شوند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: نتایج یک بررسی که به‌صورت مشترک توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان و وزارت کشور انجام شده است نشان می‌دهد که زندگی مسلمانان در آلمان متفاوت‌تر و متنوع‌تر شده است، بر این اساس نه‌تن‌ها فرزندان مهاجر ترک چهره اسلام در آلمان را شکل می‌دهند، بلکه مهاجران از خاورمیانه هم مدتهاست که در زمره این گروه قرار گرفته‌اند.

نتایج این بررسی نشان می‌دهد که در زمان حاضر حدود ۵.۳ تا ۵.۶ میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند که حدود ۶.۴ تا ۶.۷ درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد، بر این اساس در مقایسه با آخرین بررسی انجام‌شده در این باره در سال ۲۰۱۵ شمار مسلمانان در آلمان حدود ۹۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

یکی از نویسندگان این بررسی در این باره گفته است که مسلمانانی که در آلمان زندگی می‌کنند اصل و نسب‌های گوناگونی دارند. اتباع ترک مسلمان که سابقه طولانی در مهاجرت دارند و بزرگترین گروه را تشکیل و حدود ۴۵ درصد مسلمانان آلمان را تشکیل می‌دهند. در جایگاه دوم مسلمانان سوری هستند که ۱۳ درصد جمعیت مسلمان آلمان را تشکیل می‌دهند.

بسیاری از ساکنان مسلمان در آلمان سال‌ها پیش به این کشور مهاجرت کرده و یا حتی در آلمان متولد شده‌اند و تقریباً نیمی از آن‌ها تابعیت آلمان دارند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار