کد خبر: 1045297
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تاکنون حدود ۶۰هزار دوز واکسن تحویل استان شده است، اعلام کرد: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان رو به پایان بوده و فردا - یکشنبه - به اتمام می‌رسد.

عباسعلی درستی  اظهار کرد: طی امروز و فردا و با واکسیناسیون کادر باقیمانده بهداشت و درمان آذربایجان شرقی که حدود ۳۰هزار نفر را شامل می شود مصون سازی این تعداد در برابر کرونا به پایان می رسد.

وی افزود: پزشکان عضو نظام پزشکی نیز شامل طرح واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان آذربایجان شرقی می باشند.

وی خاطر نشان کرد: سرعت واکسیناسیون در آذربایجان شرقی بر اساس واکسن های تحویلی و تعیین اولویت ها خواهد بود و از فردا واکسیناسیون سالمندان با ۸۰ سال در استان آغاز می شود و این قشر از جامعه علیه این بیماری واکسینه خواهند شد.  

معاون بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با ابراز نگرانی از روند مستمر شیب تند مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی، یادآور شد: بیش از یک هزار و ۶۰۰ کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند و روزانه بیش از ۲۰ نفر در اثر کرونا فوت می کنند.  

درستی ادامه داد: روزانه نتیجه حدود یک هزار آزمایش کرونا در آذربایجان شرقی مثبت می شود از این رو رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعیا بیش از گذشته ضروری است.  

وی خاطر نشان کرد: اکنون ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز، چهار شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان زرد و آبی نداریم.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر