کد خبر: 1045153
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان :
حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی در بیست وسومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت : رسانه ها می توانند در فضای مجازی با تولید محتوا های ارزشی به مشارکت سیاسی مردم در انتخابات کمک کنند.

   

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی  در بیست وسومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان اصفهان در سال 1400 که با حضوراعضای شورا با گرامیداشت شهادت سردار پاسدار سیدمحمد حجازی وآرزوی قبولی طاعات وعبادات در ماه مبارک رمضان اظهارداشت: باتوجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا سال جاری، گفت: لازم است به مشارکت سیاسی مردم در انتخابات کمک کنیم و از هیچ تلاشی برای این مهم دریغ نکنیم.

وی با تأکید براینکه رسانه ها فضای مجازی می توانند با تولید محتوا های ارزشی به مشارکت سیاسی  مردم در انتخابات کمک کنند، عنوان کرد: چرا که مشارکت مردم در انتخابات به تثبیت نظام کمک می کند، از تمامی رسانه هادر فضای مجازی برای تولید محتوا دعوت می شود.

حجت الاسلام معتمدی گفت: وحدت رویه و انسجام در بین فعالان اصحاب رسانه قدرت این قشر از جامعه را دوچندان می‌کند که می‌تواند امر مطالبه‌گری را در بین مردم افزایش دهد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان  با بیان اینکه وی با بیان اینکه در استان اصفهان 13 روزنامه و 450 رسانه و نشریه فعالداریم وهم اکنون همبستگی و انسجامی خوبی در بین رسانه‌های در استان اصفهان در موضوعات مختلف وجود دارد، اضافه کرد: زمانیکه اصحاب رسانه به طور منسجم پیگیر موضوع خاصی در جامعه باشند مسوولان در مقابل مطالبه مردم پاسخگو خواهند بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: حضور حداکثری و جدی مردم در امر انتخابات فرآیندی است که رسانه‌ها به ویژه با استفاده از فضای مجازی از ارکان مهم آن محسوب می‌شوند و لازم است در این زمینه نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان نقش مهم رسانه در برگزاری باشکوه انتخابات ، بر بی‌طرفی رسانه‌ها نسبت به جناح‌ها و احزاب در انتخابات تاکید کرد و افزود: بی‌طرف بودن یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا روشنگری رسانه‌ها وبصورت خاص در فضای مجازی مسیر حقیقی و خیرخواهانه برای ابعاد مختلف جامعه را طی کند.

حجت الاسلام معتمدی اظهار داشت : رسانه‌ها نیز لازم است با قوانین و تخلفات انتخاباتی به ویژه قوانین مربوط به فضای مجازی آشنا باشند تا هم دچار آفت‌ها و آسیب‌های انتخاباتی نشوند و هم با توجه به شرایط وجود و شیوع ویروس منحوس بتواند با اطلاع‌رسانی صحیح و به هنگام برای جامعه ، انتخاباتی سالم ، پرشور، بانشاط و با حضور حداکثری را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه طرح مسائل مرتبط با مطالبه‌گری با استفاده از روش های قانونی نیز در افزایش مشارکت اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود و اگر رسانه‌ای زبان گویای مردم باشد، بدون شک اعتماد به آن افزایش خواهد یافت و در پی این اعتماد جلب مشارکت عمومی نیز سیر صعودی خواهد داشت و قطعا در این بین نقش مهم رسانه‌ها به عنوان جزئی از ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی جامعه، به مثابه مهم‌ترین پل ارتباطی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی‌ به‌ ویژه انتخابات بر کسی پوشیده نیست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه تصریح کرد: رسانه‌ها به خصوص در فضای مجازی ، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ، در صورتی که بتوانند بی‌طرف و متعهد به الزامات و قوانین همه‌پذیر رسانه‌ای عمل کنند، می‌توانند در هدایت مردم به سمت برنامه‌ها و توانایی‌های نامزدها نقش ایفا کنند و بدون تردید نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در پای صندوق‌های رای در انتخابات بسیار مهم و حیاتی است ، چرا که رسانه‌ها در آستانه انتخابات، در صورتی که بتوانند بی‌طرف و متعهد به الزامات و قوانین همه‌پذیر رسانه‌ای عمل کنند، می‌توانند در هدایت مردم به سمت انتخاب درست و اصلح نقش مؤثری ایفا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار