کد خبر: 1044579
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
معاون خدمات شهری شهرداری کرج تاکید کرد
معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: به پیمانکار جمع آوری پسماندهای خشک تکلیف شده که با نظم بیشتری نسبت به جمع آوری پسماندها آن هم از طریق نیروهای مجاز که لباس فرم مخصوص دارند، اقدام کند.

علی اصغر همتی در جلسه توجیهی اجرای طرح جمع آوری زباله‌ که در منطقه ۴ برگزار شد، اظهار کرد: بی توجهی به مسئله مدیریت پسماندعامل تهدید زیست بوم و سلامتی شهروندان است و شیوع ویروس کرونا به همه نشان داد که مسائل زیست محیطی بازخورد جهانی دارد و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا یک ضرورت اجتناب‌ ناپذیر برای حفظ سلامتی شهروندان و پاکبانان شهرداری است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح کاپ ( کاهش تولید پسماند ) در کرج افزود: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده و جلسات متعدد برگزار شده، به این نتیجه رسیدیم که وضعیت فعلی جمع آوری پسماندهای خشک توسط پیمانکار نیاز به بازنگری و چاره اندیشی دارد.

این مسئول گفت: در همین راستا مناطق ۳و ۴ را بصورت پایلوت انتخاب و به پیمانکار تکلیف کردیم که باید با تعداد نیروهای مشخص، لباس‌های مخصوص و همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کند و خارج از این توافق اقدام غیرقانونی تلقی شده و با آن برخورد خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در ادامه جلسه با اشاره به تجربیات سایر شهرها در حوزه جمع آوری پسماند خشک گفت : بحث ازدیاد چرخ دستی‌ها و زباله گردها مسئله بغرنجی است که در همه شهرها وجود دارد و ما برای ساماندهی این موضوع تلاش کرده‌ایم .

وی اظهار کرد: در همین راستا، به پیمانکار جمع آوری پسماندهای خشک تکلیف شده که با نظم بیشتری نسبت به جمع آوری پسماندها آن هم از طریق نیروهای مجاز که لباس فرم مخصوص دارند، اقدام کند.

همتی افزود: در کنار روش سنتی، باید اقدامات لازم در خصوص جمع آوری الکترونیکی پسماندهای خشک انجام شود تا دیگر شاهد پدیده زباله‌گردی در سطح شهر نباشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار