کد خبر: 1044380
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
بن‌بست سیاسی در تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی معمولاً از فرصت‌هایی است که صهیونیست‌ها برای تشدید حملات خود به فلسطینی‌ها از آن بهره می‌گیرند تا هرچند محدود، اما به هر حال مخالفت‌های داخلی را با فرافکنی مشکلات و امنیتی کردن اوضاع تا حدی تعدیل کنند. هواپیما‌های رژیم صهیونیستی روز شنبه هم به حملات خود به مناطق مختلف در نوار غزه ادامه دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه منطقه‌ای در غرب رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کرد و مدعی شدند دست کم هفت موشک به پایگاه «ابوعطایا» متعلق به گروه‌های مقاومت فلسطین در منطقه «تل السلطان» در غرب رفح شلیک کرده‏اند و در ادامه این ادعا‌ها پایگاه «بدر» متعلق به گروه‌های فلسطینی در جنوب غربی غزه و همچنین پایگاه «حشاشین» بین رفح و خان‌یونس در جنوب نوار غزه را از هدف‌های بمباران خود عنوان کردند. این در حالی است که شواهد نشان می‌دهد زمین‌های کشاورزی در شرق اردوگاه آوارگان فلسطینی «البریج» در نوار غزه هدف اصلی جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس بوده است. حمله اشغالگران اسرائیلی در قدس اشغالی به جوانان فلسطینی نیز به زخمی شدن شش نفر منجر شد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه جمعه در پیامی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

وی گفت: حملات جنگنده‌های اسرائیلی به غزه، دلیل روشنی بر موضع اسرائیل در قبال مسلمانان است و در صورتی که این رژیم بر ادامه تجاوزات خود اصرار داشته باشد، نمی‌توان انتظار داشت که روابط دوجانبه ما به سطح مطلوب برسد.

اما مقاومت غزه تلاش کرد با شلیک موشک به سرزمین‌های اشغالی واکنشی در حد توان نشان بدهد. رسانه‌های فلسطین از به صدا درآمدن آژیر هشدار شلیک راکت و موشک در شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خبر دادند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، یک راکت به سمت شهرک صهیونیست‌نشین «اشکول» (عسقلان) واقع در شمال غزه شلیک شده که به دنبال آن، آژیر‌های هشدار شلیک موشک و راکت در شهرک‌های «حولیت» و «کرم ابو سالم» به صدا درآمده است. به گزارش «نیو پرس» فلسطین راکت از سمت غزه شلیک شده و در نزدیکی شهرک «کیبوتص کرم ابوسالم» واقع در شرق شهر رفح (جنوب غزه) فرود آمده است.

بهانه دور جدید حملات اسرائیل به نوار غزه ادعای شلیک یک عدد راکت از سمت غزه به سمت شهرک سیدیروت در شب جمعه بوده است ولی بسیاری از ناظران معتقدند تداوم بن‌بست سیاسی و اعتراضات علیه نتانیاهو از عوامل از سرگیری دور جدید این حملات است. با این حال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فعلاً از توافق با سران دیگر احزاب راستگرا برای تشکیل کابینه عاجز مانده، و هرچند با واگذاری دو وزارت جنگ و خارجه به حزب یمینا به ریاست نفتالی بنت موافقت کرده، اما به نظر می‌رسد که مذاکرات میان آن‌ها به بن‌بست رسیده و نگرانی‌ها میان اعضای حزب لیکود درباره رفتن به سمت برگزاری انتخابات برای پنجمین بار بیشتر شده است.

در همین راستا، «شالوم یروشالمی» کارشناس مسائل سیاسی در وب‌سایت «تایمزآو اسرائیل» گفت که مذاکرات میان نتانیاهو و بنت قطع شده است.

بازداشت تل‌آویودوستانه فلسطینی‌ها در ریاض

جنبش‌های مقاومت فلسطینی اعلام کردند، ادامه بازداشت فلسطینی‌ها در عربستان سعودی که با هدف تنگ کردن عرصه بر حامیان مقاومت و نزدیک شدن به رژیم اشغالگر صورت می‌گیرد لکه ننگی بر پیشانی عاملان آن است.

عربستان سعودی از سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰ فلسطینی از جمله «محمد الخضری» نماینده حماس در این کشور را بازداشت کرده و اعتراض‌ها به این موضوع همچنان ادامه دارد.

در جدید‌ترین اظهارات، «حازم قاسم» سخنگوی حماس اعلام کرد، ادامه بازداشت ده‌ها فلسطینی در سعودی یک اشتباه و با ارزش‌های عربی در تعارض است. وی ضمن اعلام اینکه این بازداشتی‌ها در چارچوب قوانین عربستان سعودی به نفع آرمان فلسطین کار می‌کرده‌اند، از ریاض خواست فوراً آن‌ها را آزاد کند.

«داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین نیز ادامه بازداشت فلسطینی‌های مذکور و در رأس آن‌ها محمود الخضری بدون هیچ اتهامی را به شدت محکوم کرد. وی به «عربی ۲۱» گفت: بازداشت‌های مذکور بدین منظور صورت می‌گیرد که عرصه بر حامیان ملت فلسطین و حامیان مقاومت مشروع تنگ شود و زمینه برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل فراهم گردد. «یاسر خلف» سخنگوی جنبش «الاحرار» فلسطین نیز از بازداشت ده‌ها فلسطینی در ریاض بدون هیچ اتهامی ابراز تأسف کرد و گفت: این اقدام لکه ننگی بر پیشانی کشور‌هایی است که اقدام به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو کرده‌اند و با این حرکت‌ها برای نزدیکی به رژیم اشغالگر تلاش می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار