کد خبر: 1043214
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: متاسفانه برای اولین بار در طول هفته‌های اخیر مجموع بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان تهران از مرز ۵۰۰۰ نفر گذشت.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: متأسفانه برای اولین بار در طول هفته‌های اخیر مجموع بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان تهران از مرز ۵۰۰۰ نفر گذشت و در حال حاضر ۴۰۴۳ نفر در بخش‌های عادی کرونا و ۱۱۷۲ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند.

علیرضا زالی، سفر‌های نوروزی، کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ازدحام‌های روز‌های آخر اسفندماه و گردهمایی‌های خانوادگی را از دلایل عمده این طغیان بیماری کووید ۱۹ برشمرد و یادآور شد: از اوایل این هفته تا هفته آتی شاهد تبعات سفر‌های نوروزی هستیم.

زالی با بیان اینکه نیمی از مراجعان علامت دار به بخش‌های درمانی و بهداشتی تهران دارای تست PCR مثبت هستند گفت: این امر نشان دهنده فعالیت و چرخش شدید ویروس در تهران است. تقریباً همه مناطق ۲۲ گانه تهران آلوده هستند و از نظر جغرافیایی به یک آلودگی همگن در تهران رسیدیم که جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به روند افزایشی آمار بیماران در هفته آتی گفت: سرعت این روند افزایشی بسیار بیشتر از سه موج قبلی خواهد بود بنابراین پیشنهاد تعطیلی شهر تهران را عنوان کردیم. البته تعطیلی شهر یک راهکار موقت، پویا، فرصت آفرین و ضربه گیر است و علاج قطعی موضوع نیست.

زالی با اشاره به دلایلی که تعطیلی تهران می‌تواند مفید واقع شود خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی واجد سوش‌های جدید بیماری در صورت حضور در محافل اجتماعی و ازدحام‌های درون شهری و یا مراجعه به ادارات باعث افزایش انتقال بیماری می‌شوند. در صورت تعطیلی شهر این افراد مدتی در منزل می‌مانند و طبیعتاً دوره نهفتگی بیماری تغییر می‌کند و مقداری از بار ویروسی سطح شهر کاهش می‌یابد.

به گفته وی، تعطیلی شهر در وقت مقتضی، به هنگام و با برنامه ریزی در کاهش بار ویروسی شهر مهم است، اما راه علاج قطعی نیست و بالا بردن حجم واکسن‌های وارداتی، افزایش میزان واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و جامعه پزشکی، بیماران خاص و سالمندان راه حل قطعی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت تاکید کرد: برای کنترل بیماری در تهران راهکار دیگری به غیر از تعطیلی شهر وجود ندارد و شاید در کوتاه مدت تعطیلی شهر تنها گزینه برای عبور از بحران فعلی کرونا در تهران باشند. البته در کنار آن باید به سرعت فرایند واکسیناسیون گروه‌های پر خطر و جامعه پزشکی صورت گیرد.

زالی، تسریع واکسیناسیون را یک اولویت اصلی در تهران و سایر مراکز استان‌ها برای کاهش مرگ و میر برشمرد.

وی، هفته آتی را بسیار تلخ و خطرناک پیش بینی کرد و گفت: زنگ خطر در تهران به صدا در آمده است و در چنین شرایطی نیاز به یک سرعت گیر برای مقابله با بیماری داریم. اگر امروز تهران را تعطیل کنیم طبیعتاً در یک زمان منطقی‌تری می‌توانیم به آرایش جدید مدنی و اقتصادی شهر بازگردیم و هرچه این زمان طولانی‌تر باشد ابعاد خسارت بار بازرگانی و تجاری آن بیشتر خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار