کد خبر: 1042991
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
بیانیه جریان گام دوم انقلاب خطاب به اعضای مجمع تشخیص
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های علمی و سیاسی در قالب جریان گام دوم انقلاب در بیانیه‌ای از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کردند بررسی الحاق به FAFT را منوط به لغو تحریم‌ها علیه کشور کنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، در بخشی از این بیانیه آمده است: تجربه برجام نشان داد که تنها مسیر برای پایان این جنگ اقتصادی تحمیلی، پیروزی و غلبه بر دشمن است؛ و همانگونه که در عرصه نظامی دشمن غدار با درک توان نظامی کشور از حمله ناتوان و ناامید گشته است، در عرصه اقتصادی نیز باید او را ناتوان و ناامید کرد. شرط ناامید شدن دشمن، قوی شدن اقتصاد ایران با اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید و رفع وابستگی اقتصاد کشور به خام‌فروشی نفت است. اما دشمن پیوسته در تلاش برای تقویت ابزار‌ها و تسلیحات خود در این جنگ نظامی است و راهبرد مسئولان کشور باید خنثی‌سازی این تسلیحات در چارچوب یک رویکرد نامتقارن باشد.

‌باید توجه داشت که اولاً FATF در نظام بین‌الملل جایگاهی الزام آور ندارد و نمی‌تواند کشور‌ها را ملزم به قطع روابط تجاری خود با یکدیگر نماید. شاهد این مدعا اینکه با وجود قرار دادن ایران در لیست سیاه این نهاد در زمستان ۱۳۹۸، در ۱۱ ماهه ۱۳۹۹ ایران بالغ بر ۶۵ میلیارد دلار صادرات و واردات داشته است. ثانیاً تا زمانی که ایران به کنوانسیون‌های CFT و پالرمو نپیوسته، هیچ تعهدی برای اجرای استاندارد‌های FATF ندارد، اما تصویب این کنوانسیون‌ها موجب بار شدن تعهدات بین‌المللی بر کشور خواهد شد. ثالثاً سابقه رفتار FATF نشان می‌دهد الحاق به این کنوانسیون‌ها با حق شرط، نه مورد پذیرش FATF قرار خواهد گرفت و نه این شروط مورد پذیرش سایر اعضای کنوانسیون خواهد بود.

رابعاً هیچ تضمینی ارائه نشده است که الحاق به این کنوانسیون‌های تکلیفی FATF خروج ایران از لیست سیاه و بهبود جایگاه ما را در پی خواهد داشت و گزارش‌های دولتی به این مسئله اذعان دارند. خامساً خطر بزرگ پذیرش این دو کنوانسیون، فراهم کردن شرایط برای اعمال تحریم داخلی بر ۸۴ شخصیت حقیقی و حقوقی مرتبط با امنیت و اقتصاد ایران است که در قطعنامه برجام (۲۲۳۱) فهرست شده‌اند. سادساً برخلاف آنچه تبلیغ شده است، گزارش‌های FATF نشان می‌دهد ملاک این نهاد برای اطلاق عنوان تروریست به اشخاص حقیقی و حقوقی، فهرست تروریسم سازمان ملل نیست و در حال حاضر خواهان اعمال محدودیت بر اشخاص ایرانی تحت عنوان تروریسم است که در فهرست تروریسم سازمان ملل قرار ندارند. سابعاً اذعان شده است که اجرای استاندارد‌های FATF باعث شناسایی شیوه‌های دور زدن تحریم توسط ایران خواهد شد و سوابق امر حاکی از این است که در صورت الحاق به کنوانسیون‌های CFT و پالرمو، اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای دور زدن تحریم مصداق «پولشویی» قلمداد و علیه کشور در شورای امنیت سازمان ملل پرونده گشایش خواهد شد.

درپایان این بیانیه آمده است: با توجه به این وضعیت، تا زمانی که تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه علیه ملت ایران وجود دارند، اجرای استاندارد‌های FATF و الحاق به کنوانسیون‌های CFT و پالرمو اقدامی هوشمندانه و به مصلحت کشور نیست. از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار می‌رود در این برهه ضمن مخالفت با الحاق کشور به این دو کنوانسیون تکلیفی FATF در شرایط فعلی، بررسی الحاق به آن‌ها را منوط به لغو تحریم‌ها علیه کشور نماید. اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام عنایت داشته باشند که تجربه نشان می‌دهد تصویب الحاق به این دو کنوانسیون با لحاظ یکسری شرایط، به سرنوشت شرایط نظام برای برجام دچار خواهد شد و باید از این کار پرهیز کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
سری را که درد نمیکند دستمال نمیبندند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
تا زمانی که تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه علیه ملت ایران وجود دارند، اجرای استاندارد‌های FATF و الحاق به کنوانسیون‌های CFT و پالرمو اقدامی هوشمندانه و به مصلحت کشور نیست.
این جماعت هزار چهره در بدر بدنبال راهی برای به زانو درآوردن کشور هستند الحاق به cft و پالرمو هر وقت در هر زمانی و تحت هر شرایطی به ضرر ایران است
کشور را در هچل نیاندازید مجمع تشخیص مصلحت بایستی به فوریت و قاطعیت هر دو را رد کند
اگر در پی اقتدار کشور است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
از خودتون هی طرح در نیارید
سی اف تی و پالرمو هر دو محکوم به شکستند و هیچ گاه نباید با عملی کردن آنها اطلاعات حساس مالی کل نظام با این بهانه های احمقانه به دشمنان داده شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار