کد خبر: 1042320
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
معاون استاندار لرستان:
عبداللهی، گفت: لرستان رتبه چهارم تولید میوه با کیفیت در کشور را دارد و برای ذخیره‌سازی محصولات تولیدی باید سردخانه ها افزایش یابند.

به گزارش جوان از لرستان، اسد عبداللهی، امروز(10 فروردین) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رتبه چهارم تولید میوه باکیفیت در کشور متعلق به لرستان است، اظهارداشت:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بر ضرورت ایجاد ظرفیت سردخانه‌ای لازم برای ذخیره‌سازی محصولات تولیدی در استان، افزود: افزایش سردخانه های موادغذایی در لرستان ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با اشاره به نبود ظرفیتی کامل برای نگهداری محصولات تولیدی در لرستان، گفت: به همین دلیل سبب می شود تا محصولات تولیدی در فصل برداشت به فروش برسد و در فصول بعد، مجبور به خرید همان محصول از استان های دیگر به قیمت بالا شویم.

عبدالهی به اهمیت کشاورزی و کمک به اقتصاد کشور اشاره و بیان کرد: در شرایط اقتصادی امروز جامعه  بخش کشاورزی در اقتصاد کشور، تأمین نیازهای غذایی و توسعه صادرات نقش بسزایی داشته است.

وی عنوان داشت: با افزایش سردخانه های مواد غذایی می توان در زمان پایین بودن قیمت مرغ، تولید مازاد را منجمد و در مواقع نیاز به بازار عرضه کرد و جلوی افزایش قیمت ها گرفته شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار