کد خبر: 1042123
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در اولین سفر خارجی خود به ژاپن رفتند تا به طور نمادین، اولویت دولت بایدن برای مقابله با تهدیدات چین و کره‌شمالی را نشان دهند. این دو به صراحت گفته‌اند که چین از مشغله امریکا در خاورمیانه علیه متحدان واشنگتن در منطقه شرق آسیا استفاده کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزیران دفاع و امور خارجه امریکا در سفر به ژاپن، بر تعهد امریکا به همکاری با ژاپن به عنوان «امری ضروری برای منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک» تأکید کردند و گفتند که ارتباط بین امریکا و ژاپن بر مبنای ارزش‌های مشترک است. سفر آنتونی بلینکن و لوید آستین که اولین سفر خارجی آن‌ها در فاصله نزدیک به دو ماه از ورود بایدن به کاخ سفید است، اولویت دولت امریکا برای مقابله با چین را نشان می‌دهد. در نشست ۲+۲ (وزیران دفاع و خارجه امریکا و ژاپن) دو وزیر از تمایل واشنگتن برای دوستی فوق‌العاده بین ژاپن و امریکا صحبت کردند و ائتلاف واشنگتن توکیو طی ۶۰ سال گذشته را «سنگ بنای امنیت، شکوه و صلح منطقه، دو کشور و همچنین جهان» خواندند. بلینکن در توکیو گفت که ائتلاف دو‌جانبه بین ژاپن و امریکا «برای آزادی منطقه هند-پاسیفیک حیاتی است.» به گفته بلینکن «این ائتلاف بیش از یک توافق امنیتی و مبنای دوستی، اعتماد و احترام است که بر اساس ارزش‌های مشترک دموکراتیک ایجاد شده است.» وزیر خارجه امریکا همچنین گفت که ایالات متحده به همکاری با متحدان خود برای خلع سلاح اتمی کره‌شمالی ادامه خواهد داد.

ژنرال آستین هم گفت که امریکا به دنبال ایجاد یک رابطه دائمی و قاطع بین دو کشور است: «ائتلاف بین امریکا و ژاپن قوی است و من به دنبال پیوستن به راهی به سوی موفقیت دامنه‌دار در آینده و حفظ منطقه آزاد هند-پاسیفیک هستم.» سمت وسوی اولین سفر وزرای دفاع و خارجه امریکا به ژاپن، اساساً ضد چینی است. آنتونی بلینکن و لوید آستین پیش از آغاز سفر در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست بر عزم دولت جدید امریکا برای احیای ائتلاف‌های واشنگتن با دیگر متحدانش در منطقه ایندوپاسیفیک (کشور‌های موجود در دو اقیانوس هند و آرام) به منظور مقابله با تهدیدات چین و کره‌شمالی تأکید کردند. همین نگاه، بر سخنان دو وزیر امریکایی نیز حاکم بود. آستین گفت که چین از مشغله‌های دولت قبلی امریکا در خاورمیانه استفاده و متحدان ما را در منطقه شرق آسیا تهدید کرد. او همچنین اتحاد میان واشنگتن و توکیو را «سنگ بنای استراتژی امریکا در آسیا-اقیانوسیه» خواند. براساس گزارش خبرگزاری کیودو، وزرای دفاع و خارجه ژاپن و امریکا نگرانی‌های خود را درباره قانون دریایی اخیر چین که به گارد ساحلی این کشور اجازه می‌دهد در مواقع ضروری در اطراف جزایر مورد مناقشه از سلاح استفاده کند اعلام و بر حمایت امریکا از حق حاکمیت ژاپن بر جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی که چینی‌ها به آن جزایر دیائویو می‌گویند، تأکید کردند.

توشیمیتسو موتگی، وزیر امور خارجه ژاپن بر ضرورت صلح بادوام، ثبات و شکوه و اهداف استراتژیک ژاپن و امریکا در نتیجه تغییر در توازن قدرت تأکید کرد و گفت: «وضعیت وارد یک بعد کاملاً متفاوت شده است و پاندمی کرونا نیز این وضعیت را بدتر می‌کند.» توشینیتسو موتگی بر اهمیت اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی تأکید کرد. موتگی گفت که سیاست خارجی چین در منطقه شرق آسیا با جامعه جهانی همخوانی ندارد. نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن هم از مقام‌های امریکایی دعوت کرد درباره رویکرد‌های خاص با هدف تقویت بازدارندگی و ظرفیت‌های دفاعی ائتلاف گفتگو کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
1
یک تعدادی بمب هسته ای دوباره بندازید در ژاپن تا صلح کاملا محکم بشه!
صلح با دوام فقط با کشت و کشتار مدام قابل تداوم است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار