کد خبر: 1041959
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
در کمیسیون ماده پنج صورت گرفت
به‌منظور حفظ و صیانت از باغات کن، "طرح موضعی محله کن واقع در منطقه 5" مورد بررسی و تصویب کمیسیون ماده پنج شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بیست و دومین جلسه سال 99 کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد.
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران دراین‌باره گفت: حوزه قلمرو عمومی باغات کن محدوده گسترده‌ای به وسعت هزار و 72 هکتار بوده و شامل فضاهای پیرامونی از جمله: باغات خرمالو و اراضی کشت اجباری است؛ خودِ محله کن به لحاظ جغرافیایی، در شمال غرب تهران و جنوب روستاهای سولقان و امامزاده داود (ع) قرار گرفته و در وضع موجود دارای بافت ارگانیک و ریزدانه است.
وی افزود: بر اساس مصوبه سال 95 کمیسیون ماده پنج  شهر تهران و تکالیف مندرج در مصوبه سال 98 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، در راستای حفظ کیفیت فضایی بافت ارزشمند این محله، طرح ویژه بازآفرینی محله کن با رویکرد طراحی شهری به وسعت 100 هکتار تهیه شده که پس از بحث و بررسی کارشناسی در جلسات کارگروه فنی، اصلاحات لازم صورت گرفته و در بیست و دومین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری موضوع مطرح و با طرح "موضعی محله کن" موافقت شد.
اشراقی گفت: قلمرو طراحی شهری این محدوده منطبق بر محله کن بوده که به‌واسطه ارزش‌های تاریخی، کالبدی و اجتماعی به‌عنوان عرصه‌ای بااهمیت برای پیشبرد فرآیند حفاظت و صیانت باغات تهران پیش‌بینی‌شده است.
 
 
افزایش 50 درصدی سرانه‌های خدماتی
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در خصوص افزایش سرانه‌های خدماتی افزود: همچنین در این جلسه نقشه‌های تدقیق شده زمین‌های ذخیره توسعه و نوسازی شهر تــــــهران مرتبط با کلیــــه اراضی، املاک و فضاهای باز بزرگ با مساحت یک هکتار و بیشتر که در جلسات کارگروه فنی کمیسیون مورد رسیدگی و اصلاح قرار گرفته بود در دستور کار قرار گرفت و پس از توضیحات مشاور، این اراضی با وسعتی برابر با 10 هزار و 776 هکتار به تصویب رسید.
وی گفت: قرار شد در اراضی فوق حداقل 50 درصد وسعت زمین به خـــــدمات هفت‌گانه اختصاص یافته و در اختیار مالکین باشد و هم‌زمان با سایر سطوح انتفاعی احداث بنا در آن‌ها انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار